Als men iets doet wat niet mag op een buitenlandse website, geldt dan straffen, wetten, gevangenis enz van NL of van dat land van de website?

Bijvoorbeeld website zoals virtuele wereld zoals neopets, subeta, secondlife, worldofwarcraft ofzoiets of een buitenlandse website waar je foto's en plaatjes kan uploaden bijvoorbeeld een fotoalbum.

Als hier iemand strafbare dingen op doet, bijv mensen bedreigen, kinderporno plaatsen, zulke dingen, van welk land gelden dan de rgels? Ik bedoel ga je dan naar de gevangenis in Nederland of in het land van de website?

Ben bezig met een preofverslag schrijven voor maatschappijleer met als grote onderwerp internet en zou het leuk vinden als je een bron hebt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bron heb ik niet maar als je vanuit Nederland op buitenlandse websites verkeerde dingen plaats geldt in beginsel de Nederlandse wet en ga je in Nederland de gevangenis in. De delicten zijn dus hier gepleegd.

Het beste antwoord

De regels gelden in beginsel van het land waar vanuit het geplaatst wordt.
Maar als een Nederlander het plaatst in het buitenland kan ook de Nederlandse wet op die Nederlander worden toegepast en worden bestraft als dat delict in het buitenland ook strafbaar is evenals in Nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waaf het feit gepleegd wordt, wordt je je ook berecht. En dat volgens de NL wet.