Hoe zit het precies met de alcoholleeftijd?

Aangezien het deelakkoord nu bekend is zou dat moeten betekenen dat er hier duidelijkheid over is. Ik hoorde net op het nieuws dat de leeftijdsgrens opgeschroefd gaat worden naar 18 jaar. Ik vraag me dus af hoe dat zit en of t nog uitmaakt of je van '96 of '97 bent.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op dit moment is het nog dat je vanaf 16 jaar alchohol onder de 14.9 % kan kopen (vooral bier en wijnen)

Als je uit '97 komt kan je op dit moment nog helemaal niks halen. De meeste uit '96 op dit moment wel.

De wet is er nog niet doorheen, en dat kan ook nog wel even duren, dus als je nog 16 bent geniet er nog even van.