Hoe is het Rotterdam en Schiphol de laatste jaren vergaan?

De haven Rotterdam en Schiphol zijn mainports, ze behoren tot de top van Europa. Maar ze zijn niet de enige, er zijn veel Europese concurrenten, hoe gaat het met de concurrentiestrijd? Zijn Rotterdam en Schiphol aan de winnende kant, of moeten ze terrein prijsgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vwb Rotterdam, de haven heeft in 2010 super goed gedraaid voor wat betreft volumes. Er is concurrentie, Antwerpen is een geduchte concurrent maar ook bijvoorbeeld Hamburg.

http://schuttevaer.nl/nieuws/actueel/nid14990-overslag-rotterdam-breekt-records.html

Indien de veterinaire inspectie nu ook een keer 24/7 diensten zou gaan draaien, dan zou de doorvoer van veterinaire (levensmiddelen)producten ook nog eens zeer concurrerend worden.

Schiphol heeft heel concurrentie van Heathrow, Frankfurt en Charles de Gaulle. Met name doordat KLM nu eigenlijk gewoon Air France is, is er een risico dat Schiphol op termijn haar HUB functie meer en meer verliest.