Zodra je iemand op heterdaad betrapt wat dien je dan te zeggen?

Bij de politie zeggen ze byv u bent aangehouden voor dit en dit etc, maar wat zeg je als burger tegen een persoon die je betrapt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt af van hoe ernstig de situatie is.

Helemaal niet ernstig:
" Ha, betrapt!"
(erg voor de hand liggend, vind je ook niet? :))

Ernstig:
"Blijf staan waar je bent! Ik bel de politie!"
Maar weet je, volgens mij loopt die persoon dan gwn vlug weg. Dus wat ik zou doen is de politie bellen terwijl de persoon die je betrapt er niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor de grap dit is een heter daad je !! Maar in het echt ! formeel iets van dat je gebruik maakt van het burger arrest en dat je hem aanhoud of te wel over draagt aan de politie .maar in de praktijk zijn dat lastige situatie 's . Succes .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Spatiebalk op hol geslagen?
Je hebt als burger het recht iemand aan te houden die een strafbaar feit heeft gepleegd, gebruik hierbij geen geweld, je zegt tegen de persoon: Hierbij hou ik je aan, zorg dat die persoon in het pand blijft, of op de plek van aanhouding, eventueel met hulp van andere burgers, als je dan de politie belt, is deze (meestal) snel ter plaatse.