Wat gebeurt er met een huis waar een familiedrama heeft plaatsgevonden?

Twee dagen terug heeft er op enkele kilometers van mijn huis een verschrikkelijk familiedrama plaatsgevonden. Het pand is een zeer mooie monumentale boerderij. Iemand een idee wat er met een dergelijk huis gebeurt? Het lijkt me niet verkoopbaar, althans ik zou er bijvoorbeeld van mijn leven niet in willen wonen... Hoe ging dat bij andere huizen met eenzelfde verleden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Veel huizen worden naar verloop vam tijd gewoon weer in verkoop gezet, vaak kan je ze veel goedkoper krijgen doordat er een drama is geweest. Sommigemensen maakt dat niet uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als alle onderzoeken afgerond zijn en het huis vrij wordt gegeven door de recherche, dan wordt een huurhuis opgeknapt, likje verf/nieuwe deur en gaat het weer in de verhuur, geen probleem.

een koophuis daarentegen, zal iets moelijker zijn, omdat de a.s. koper altijd vragen stelt en de verkoper eerlijk moet antwoorden: waarom zijn de vorige bewoners verhuisd?

wat moet je dan zeggen? ze zijn niet verhuisd, ze zijn allemaal in hun eigen slaapkamer vermoord? dat is niet erg verkoop bevorderend, daar zullen ze dus wel een mouw aan vastknopen, misschien verbouwen zo dat het niet herkenbaar is of ook een goeie lik verf aan de buitenkant en verkopen aan mensen van buiten de regio die dit niet weten en misschien ook niet erg vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaan de erfgenamen bepalen. Er zijn zat mensen die het niet uitmaken dat er mensen in een huis zijn vermoord als ze het wat goedkoper kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gene die op het moment van beslissing eigenaar is van dit huis, zal bepalen wat er met het huis zal gebeuren. Of iig deze persoon (of personen) heeft (of hebben) daar het recht toe volgens de wet...

Wat er echter met de energie die achter blijft in zo een huis gebeurt is geheel afhankelijk van hoe rechtvaardig de oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er blijft geen energie achter.