Hoe kun je zorgen dat je niet meer wordt gebelt voor enquetes etc.?

Ik word hier zo ziek van. Die mensen die zich maar blijven opdringen en dan naar mijn persoonlijke zaken vragen. Je hoe je er economisch voorstaat en of je wilt wisselen van enegiemaatschappij enz.
Ik vind dat daar niemand mee te maken heeft en geef dan ook geen antwoord. En dan eindigt het gesprek vaak niet zo leuk....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (18)

Er schijnt een 0900 nummer te zijn waar je aan kunt geven niet meer gebeld te willen worden.
Zowiezo mag je na 10.00 uur niet meer gebeld worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij Infofilter kun je je adres / telefoonnummer aanmelden voor uitsluiting van ongevraagde enquetes, aanmeldingen, etc. Veel bedrijven die de enquetes uitvoeren, gebruiken deze lijst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt je eigen aanmelding op de website die ik hieronder heb opgegeven. Het werkt echt, ik wordt nooit meer gebeld.
Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt steeds vaker te gebeuren, wees heel voorzichtig waar je je telefoonnummer achterlaat. Als je dan toch gebelD wordt dwingt niemand om je er langer dan een seconde naar te luisteren. Maak (als je zelf die moeite wilt doen) snel duidelijk dat je niet geinteresseerd bent en vraag of zij je zo snel mogelijk van een lijst af willen halen. En, inderdaad, het schijnt dat er een nummer bestaat om je van alle lijsten af te halen (maar hoe goed kan je die vertrouwen?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier heb ik vanochtend nog last van gehad, ze bellen altijd met een geblokkeerd nummer..

Mijn grote fout is geweest om een keer met een prijsvraag mee te doen 3 jaar geleden.. (!)

Krijg altijd te horen oh sorry meneer ik weet daar niks vanaf ik krijg ook maar een lijst voor me etc.. bla blaa..

Ik heb dus besloten niet meer op te nemen, gaan die lijers nu me voicemail inspreken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begin met een nummermelder, want al deze bedrijven geven hun nummer *niet* door. Als je ze toch aan de telefoon krijgt, snel afkappen (of voor de lol zo lang mogelijk aan het lijntje houden).

De truuk is uiteindelijk heel resoluut te vertellen dat je geen (géén) interesse voor hun product hebt, je geen afspraken wilt maken met adviseurs. Koop sowieso niets door de telefoon, ik heb er eigenlijk alleen maar spijt van gehad (o.a. aandelen-lease).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
infofilter.nl

het is overigens je eigen ''schuld'' dat deze bedrijven je kunnen bellen.....

ik heb bij infofilter gewerkt..als je uitleg wilt hoor ik het graag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe komt het dn dat ze mij bellen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk ooit (maakt niet uit wat, op internet voor iets aangemeld, in een tijdschrift een bon uitgescheurd. ergens op de markt iets ingevuld kan van alles zijn maakt niet uit wat, ) en helemaal onderdaan de pagina of bon of enquete staat altijd een hokje wat aangeeft dat je akkoord gaat met bepaalde voorwaarden , als je dat hokje niet invult (of in sommige gevallen juist wel) geef je akkoord dat bedrijven je gegevens mogen gebruiken mbt marketing (callcenters die je bellen, energie bedrijven, providers, noem maar op.) het is inderdaad heel makkelijk om je aan te melden voor dit soort dingen maar afmelden is heel lastig..indien bedrijven wel in overtreding zijn je kun je eventueel contact opnemem met de OPTA. maar vooralsnog adviseer ik je om je aan te melden bij infofilter.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok, met zoiets kun je dus onbewust ingestemd hebben. ik zal het eens proberen dan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oke suuk6
neem nooit de telefoon op wanner je het nummer niet ziet. Al die marketeers enqueteurs bellen met een anoniem nummer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ook een hoop lol met die mensen beleven. En daar heb je helemaal niet eens zoveel woorden voor nodig.

v
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je gebeld wordt kun je vragen of ze je in het 'belmeniet' register wil opslaan. Als het goed is wordt je daarna nooit meer benaderd door zulke bel-acties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb zelf bij een callcentre gewerkt..ik was er zo een, maarja als student moet je wel iets bijverdienen anders is je bestaan wel heel karig..
Anyway, infofilter.nl is een hele goeie.
Verder moet je als caalcentre-medewerker ook aangeven dat je mensen kan afmelden. Dat moeten ze echt vragen anders kan zo'n centre een boete krijgen. Dit kan natuurlijk niet als je de hoorn er gelijk opknalt.
Als je niet meer wenst gebeld te worden moet je dat aan de telefoon aangeven (als dat nog niet is gevraagd) rn dan kan er een bandje aangezet worden waarop verschillende mogelijkheden uitgelegd worden om je af te melden..
Uiteindelijk zijn ze niet zomaar aan je nummer gekomen, al zegt iedereen dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is me nog nooit overkomen.
Maar ik publiceer m'n nummer dan ook niet aan wildvreemden. Kan ik je aanraden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebeld eindigd op een 'd', trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja klopt, ik heb niet op zitten letten...
schaam schaam
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En 'eindigd' eindigt op een 't'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uhu. waar is de optie *bewerken*
Bij infofilter moet je er trouwens wel rekening mee houden dat het een paar weekjes kan duren voordat alle bel-spammers weten dat je je daar hebt ingeschreven.

Overigens kunnen mensen wel zeggen dat het je eigen schuld is dat je je hebt ingeschreven, maar dat het 100% netjes werkt daar geloof ik helemaal niets van.
Ik vind het zeer plausibel dat er mensen bij die bedrijven werken, die die lijsten met nummers doorverkopen naar derden, of het nu managers zijn of gewoon callcenter medewerkers. Je kunt er namelijk makkelijk een hoop geld mee verdienen. Bij e-mail weet iedereen dat het gebeurt, waarom dan niet bij telefoonnummers?

Over die vergelijking met e-mail gesproken: bij e-mail zie je altijd waar die vandaan komt! En als er met afzender-headers gesjoemeld wordt of met proxyservers, zijn de spamfilters tegenwoordig wel slim genoeg om dat door te hebben.
Waarom is er geen wet die verbiedt dat je anoniem belt of gebeld wordt??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die wet is er niet omdat het niet kan. Bij grensoverschrijdend telefoonverkeer gaat de nummerinformatie vaak verloren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, en niet alleen bij grensoverschrijdend verkeer. Als ik je (met een legitieme reden, zonder anoniem proberen te zijn) bel vanaf mijn werk, bestaat de kans dat je geen nummer in beeld krijgt, of een nummer in Tilburg terwijl ik daar helemaal niet zit. In ieder geval krijg je nooit het nummer waarop je mij weer zou kunnen bereiken. Dat heeft te maken met de telefooncentrale van het bedrijf. En callcentermedewerkers bellen je nou eenmaal altijd via een telefooncentrale, niet met een individuele telefoonaansluiting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt dan aan de configuratie van die telefooncentrales. Als er zo'n wet zou zijn dan zorgen die bedrijven er echt wel voor dat die goed geconfigureerd staan hoor ;) En als NL telefoonaanbieders kunnen onderscheiden of een nummer uberhaupt vanuit het buitenland komt ben je ook van je probleem af toch? Als er op je display staat dat je gebeld wordt door een onbekend buitenlands nr is dat nog altijd iets anders dan een algemeen afgeschermd nummer.
Al genoemd: infofilter.nl . Lees wel even goed hoe lang je afmelding geldig blijft - een maand voordat je afmelding verloopt, moet je je opnieuw afmelden om te voorkomen dat de ellende opnieuw begint.

Niet elke marketeer gebruikt de lijst van infofilter. Het aantal telefoontjes zal na afmelding dus flink afnemen, maar niet tot nul.

Wat goed werkt voor de resterende telefoontjes: laat de medewerker zijn introductieverhaaltje vertellen. Vaak vragen ze of "u interesse heeft in een flinke verlaging van uw stookkosten" of zoiets. Geef geen antwoord. Begin met je eigen melding: "Ik stel geen prijs op dit soort telefoontjes. Ik verzoek u daarom mijn gegevens ogenblikkelijk en definitief uit uw database te verwijderen.".

De marketeer is verplicht dit verzoek te honoreren. Als je het zo stellig zegt als in bovenstaand voorbeeld, weet hij ook dat jij weet dat hij die verplichting heeft (volg je me nog?). Dus da's dan één marketeer minder.

Ik heb dit een tijdje volgehouden. Op dit moment krijg ik nog ongeveer twee van die telefoontjes per jaar. Dus draai ik twee keer per jaar bovenstaand riedeltje af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ook ff kijken op youtube en zoeken naar ''how to see blocked numbers''. Weet niet of het ook in nl lukt maar je kan het proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon oplossen met een goede grap
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet een ander telefoonnummer opgeven