Als een adres op een enveloppe niet volledig is, komt de brief dan niet de volgende dag aan?

Ik weet de letters van de postcode niet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Die kans zit er inderdaad in. Maar je kunt de letters opzoeken op internet! Zie http://www.postcode.nl/
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het sorteren van de post in de sorteercentra gebeurt met hele grote machines. De eerste machine verdeelt de post in kleine en grote enveloppen en zet een stempel op de postzegels. In de tweede machine zit een cameraatje, dat snelle foto's van de postcode en het adres maakt. Een computer in de machine weet dan waar de brief naartoe moet en zet er een streepjescode op. Zo'n machine is meer dan 50 meter lang en kan 30.000 brieven per uur verwerken!

Als je niet netjes het adres op je brief geschreven hebt, kan het zijn dat de machine de postcode niet kan lezen. De foto van het adres wordt dan doorgestuurd naar mensen die de postcodes proberen te lezen. Zij typen de postcode in, waardoor jouw brief alsnog gesorteerd kan worden. Dit heet video coderen.

Als alle brieven een streepjescode hebben gaan ze naar het sorteercentrum van het gebied waarvoor die bestemd zijn. Daar staat weer een hele lange machine die razendsnel de codes leest en dan elke brief in de juiste bak per wijk ('bestelloop') schuift.

De mederkers zullen de postcode dus opzoeken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang verhaal en niet eens een antwoord op de vraag. Op zich wel knap. :-)
Nee, die brief komt niet na 1 dag aan. De computer weet zonder postcode niet waar de brief heen moet en weet niet waar hij de brief moet sorteren.

Dit soort ''afgedankte'' brieven worden naar menselijke medewerkers gestuurd die het een en ander uitzoeken zodat de brief toch afgeleverd kan worden. Dit kan een behoorlijke tijd duren