Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan er schade aangericht worden wanneer iemand je volledige naam, woonplaats en bankrekeningnummer weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hij of zij zou geld op je rekening kunnen storten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, meer is er dus niet mogelijk met die gegevens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ergens online jouw naam en je adres bij elkaar staan, of je naam en rekeningnummer, dan kan het wel veel kwaad. Dan kunnen criminelen namelijk de informatie over jou redelijk makkelijk aanvullen met je adres, en dat is genoeg om met gemak je rekening te misbruiken.
Mensen kunnen daarmee bijvoorbeeld bij postorderbedrijven allemaal bestellingen doen op jouw naam en rekening, en ze naar een ander adres laten sturen. Als je het niet in de gaten hebt, ben je daarmee geld kwijt, als je het wel in de gaten hebt moet je telkens weer bij je bank doorgeven dat ze het geld moeten terugboeken, wat ook veel gedoe is.
En ze kunnen als ze online een paar adressen vinden die bij jouw naam passen (van jou en je eventuele naamgenoten), gewoon uitproberen of eentje daarvan werkt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zijn heel veel mensen en instanties die die gegevens van mij hebben.
gas, water lichtbedrijf, verzekering, en de werkgever.
Zolang ze mijn telebankiercode niet hebben, of mn handtekening vervalsen, en de meesten zijn nette mensen die dat niet doen, is er niets aan de hand
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan je bankrekeningnummer heb ik niets aan, behalve als ik er geld op wil storten.

Maar je volledige naam kan wat interessanter zijn. Met je naam en woonplaats kan ik er makkelijk achter komen waar jij woont, waar jij naar school toe gaan, hoe oud jij bent enzovoorts. En dat alleen maar met hulp van google. Als ik je huisadres heb dan kan ik naar je toe komen :).

Met goede of slechte bedoelingen. Misschien kom ik even Hoi zeggen. Of misschien bekras ik de auto die voor jou deur staat geparkeerd. =)

dus ja er schade aangericht worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik jou mijn naam en adres geef, weet je hoe oud ik ben? Knap hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Met naam en woonplaats is achter een leeftijd komen makkelijk zat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus, Jan Klaassen uit Amsterdam en jij weet zijn leeftijd te achterhalen?
anneliez
13 jaar geleden
moet je ook wel even de auto googlen waar ik in rijd, anders bekras je die van de buurman
Nee; dat zijn namelijk PRECIES de gegevens die iemand moet hebben om geld aan jouw OVER te maken, als je iets aan hem verkoopt ofzo. Je kunt er verder niks mee, behalve geld op je rekening storten.

Pas wanneer iemand beschikt over je bankpas en pincode, of je bankpas en een valse ID-kaart , zou hij daar wat uit mee kunnen halen. Daarmee moet je dus voorzichtig zijn. Maar je naam, woonplaats en rekeningnummer, die kun je met een gerust hart aan iedereen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing