Wat is de grootste maffia bende ter wereld en in welk land?

In mexico of toch italie of toch iets anders

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Amadea
11 jaar geleden
Met welk doel wil jij dat weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met welk doel wil jij weten waarom hij dat wil weten?
Amadea
11 jaar geleden
Omdat die wetenschap mij nutteloos lijkt, maar misschien heeft kbellafkir er een goede reden voor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je de verschillende japanse en chinese triades ook niet mag vergeten. En wat dacht je van de russische maffia.
Daarnaast wat bedoel je met maffia? De maffia komt van oorsprong uit Italie maar is ook weer erg verdeeld:
maffia - sicilie
camorra - campania (napoli)
ndrangheta - calabria
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je heb ook de bloods en .... (Ben deze vergeten) hier hoor je ook vaak over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja laat ik het zo zeggen ...
De groep met het meeste geld meeste leden afpersing cijfers drugshandel of in ieder geval waar ze het van vermoeden. Ms-13 ?? Mischien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het doel van deze vraag is een antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ms-13 is groot maar geeft nauwelijks banden met de gewone economie en is op het moment nog meer een (hele grote) straat bende.
Mafia heeft die banden wel, ga je een bedrijf in Rusland opzetten dan kom je bijna zeker in aanraking met de mafia, niet alleen voor "bescherming" maar ook omdat je de straatstenen voor de parkeerplaats maar bij 1 bedrijf kan bestellen..
Of zoals in Italië: er maar 1 bedrijf is die vuilnis op haalt. Van een bende merk je meer, mafia speelt zich minder zichtbaar af, maar er gaat vaak meer geld in om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De regeringen van de landen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Belgische regering, de banken, multinationals.....

Het beste antwoord

De grootste maffia groepering is zonder twijfel de Russische maffia. Deze hebben maar liefst tussen de 100.000 en 500.000 leden (bronnen verschillen hierover).

MS-13 is ook een grote groepering. Wellicht de grootste homogene. De ledenaantallen hiervan verschillen tussen de 10.000 en 70.000. MS-13 is echter geen maffia, maar een gang en zou in dit opzicht geen antwoord op jouw vragen kunnen zijn.

Ook de Japanse georganiseerde misdaad (maffia) Yakuza kan als een 'grote' worden bestempeld. Deze bestaat uit zo'n 80.000 leden, maar dit aantal is verspreid over verschillende rivaliserende bendes en kan dus niet als één maffia worden gezien.

Als laatste wil ik nog de Chinese triades benoemen. De grootste Chinese triade is Sun Yee On en heeft ongeveer 40.000 leden. In totaal hebben Chinese triades enkele tienduizenden leden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
he hebt je erin verdiept plus1

Andere antwoorden (2)

Ik denk de triade,China,omdat daar zeer vaak verfilmingen van komen en ook in coldcase,bones,csi Miami komt die vaak voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat ms-13 op dit moment de bekendste en meest roemruchte bende is en de grootste maffia bende cosa nostra ? misschien