Wanneer mensen over zich zelf zeggen, dat ze volwassen zijn geworden, wat zegt dat dan over die persoon?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat desbetreffende persoon ook zo behandeld wil worden.

dat ze beseffen dat ze een hoop geleerd hebben en oud genoeg zijn om met een bepaald respect behandeld te worden (let wel, elk mens dient met respect behandeld te worden)

Je bent al wat ouder het kind ben je kwijt maar je wilt er met hart en ziel naar zoeken bedenk dan even goed wat ik zeg.. Sluit je af van je omgeving luister naar de wind wees voor eventjes weer wie je bent voor even een kind

Dat ze zichzelf hebben leren kennen en dat ze beseffen dat het leven niet 1 groot feest is bestaande uit af en toe een leraar uitlachen en bier zuipen.

dat die persoon tot de ontdekking is gekomen dat hij of zij zich tot moment kinderachtig heeft gedragen

Dat ze met hun verstand toe zijn aan de volgende fase in hun leven, maar dat het gevoel nog even daaraan moet wennen.

Mensen die van zichzelf denken en zeggen dat ze volwassen zijn Hebben meestal nog een lange weg te gaan :) Pas als je het kind in jezelf herkend en erkend, zou je kunnen zeggen dat je volwassen geworden bent:)

Dat kan vanalles zeggen, maar ik zie wel een ondertoon in wat je zegt. Ik heb 't vermoeden dat jij vindt van iemand dat diegene nogal grote uitspraken over zichzelf doet terwijl jij vindt dat er nog wel wat aan hem/haar te verbeteren valt. Ik ben 't in zoverre met je eens dat je eigenlijk niet kan zeggen dat je volwassen bent geworden, aangezien niemand eigenlijk weet wat dat is (of is dat juist een teken van mijn onvolwassenheid dat ik dat niet weet?). Volgens mij kun je wel het gevoel hebben dat je volwassenér bent geworden. Bijvoorbeeld doordat je een duidelijker beeld hebt van wat je plek is in het leven, wie je bent, wat je verantwoordelijkheden zijn, innerlijke rust hebt gevonden, of meer van dat soort dingen. Maar een punt waarop je kan zeggen "nu ben ik volwassen" bestaat volgens mij helemaal niet.

Dat ze nog volwassen moeten worden.