Als er een kort geding is aangespannen, maar aan de eisen zijn voldaan, mag de eiser het kort geding dan voortzetten voor niet genoemde eisen?

Er is een kort geding tegen ons aangespannen vanwege een huurconflict. Wij hebben inmiddels aan de eisen die genoemd zijn voldaan. Nu wil de eiser de gemaakte kosten op ons verhalen middels hetzelfde kort geding. Maar deze eis (het geld verhalen dus) is nergens genoemd in de brief. Mag dit wel? Moet de eiser dan geen ander kort geding aanspannen? Bij mijn weten is het kort geding dat tegen ons is aangespannen van de baan, maar de advocaat van de eiser wil de zaak voor laten komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ha, die Psw;

Ik denk dat als jullie pas aan de eisen hebben voldaan nadat het kort geding was aangekondigd, de eiser wel degelijk een punt heeft. Er zijn immers kosten aan verbonden om zo'n procedure in gang te zetten en dat hij die op jullie probeert te verhalen klinkt niet onterecht, aangezien jullie de oorzaak vormen en door op de eisen in te gaan in zekere zin ook je fout hebben toegegeven.
Mocht het zo zijn dat jullie alles al hadden voldaan voor de procedure, hij die dan niet had hoeven starten en nu verder niets meer zou kunnen eisen.