Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke onafhankelijke organisatie controleert hygiëne in hotelwezen?

Hotel in zogenaamd "luxe" segment. Door befaamd ontwerper ontworpen glazen op hotelkamer. Glas moet ik zeggen. Want maar één drinkglas per kamer. Nam waar hoe personeelslid zwaar vervuilde (Met ondefinieerbare, bruine vlekken) handdoek van vorige gasten gebruikte om wastafel mee te drogen en vervolgens het onder de kraan "schoongemaakte" drinkglas...... Personeelslid had geen kwade opzet, maar het was beslist geen incident. Eigenaar moet iets weten, want vervangglazen waren niet voorhanden (Anders dan toiletpapier, zeepjes e.d.). Bij welke instantie kan ik dit melden? Hotel krijgt op websites overigens mooie recensies van gasten.... Als ze eens wisten.

Of iets voor 'Radar" of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op website zoals Zoover kan je ook negatieve beoordelingen kwijt. Ook kan je emailen naar het hotel met je klacht of bellen met de hotelmanager. Als het hotelmanagement niets weet, dan kunnen ze het probleem ook niet aanpakken.
Pieter2011
13 jaar geleden
Het lastige bij dit soort voorvallen is dat zoiets achteraf nooit aantoonbaar is: de wastafel en het glas glimmen, en de handdoek is vervangen. Kortom, het ziet er 'gelikt' uit. Over 'gelikt' gesproken: zelf ben ik weleens weggelopen uit een restaurant toen ik zag dat een personeelslid een gebakje op een schoteltje legde, en vervolgens uitgebreid haar vingers aflikte omdat er de nodige slagroom aanzat. (Overigens was het niet 'zomaar' een gebakje... nee, dat gebakje was voor mij bestemd). De bekendste verhalen over onhygiënische toestanden gaan over het een groot concern (met een toekan) waar het vlees dat op de vloer was gevallen, weer op het bord moest worden teruggelegd. Bij de verschillende vestigingen van dat bedrijf eten dagelijks duizenden mensen. En wat vind je hier van: http://www.at5.nl/artikelen/20238/muizen-nemen-de-kalverstraat-over
De situatie is sindsdien niets veranderd en het restaurant zit dagelijks stampvol... Triest, maar de controle laat in ons land veel te wensen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men zou een glas kunnen meenemen naar een laboratorium... Geloof maar dat er best wel iets aantoonbaar is, onder de microscoop.
Pieter2011
13 jaar geleden
Klopt, maar het punt is dat niemand dat doet, behalve Rob Geus. En die komt alleen opdraven bij klachten over ranzige hotels....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Deze inspecties worden tegenwoordig ondergebracht bij de Nederlandse voedsel- en Warenautoriteit. Voor een melding over de hygiene in een hotel vindt u rechts op de site van het VWA een keuzemenu Voor Burgers. (zie in bron 1) Via Levensmiddelen en daarna Klacht/Melding, daarna Levensmiddelen komt u uiteindelijk bij Hygiene in het bedrijf. (zie in bron 3) Weliswaar gaat uw melding niet direct over voedselhygiene, maar dit is kennelijk de weg die u moet behandelen.

In Het programma Groeten van Max gaat iemand van het programma hotels inspecteren na klachten over hygiene van particulieren. Hij doet dat zonder medeweten van het personeel. Achteraf wordt er om een reactie gevraagd. Dit programma is voor dit jaar afgelopen, maar voor het volgende seizoen zou u uw klacht bij Max kunnen melden. (zie in bron 4)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing