Spreekt de algemene bevolking van Marokko ook algemeen Arabisch of niet?

Welke talen spreken Marokkanen allemaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals je wellicht weet wonen in midden oosten (saudi arabie,irak,yemen,oman) noorden van afrika( marokko, lybie, egypte, etc) arabieren (een bepaald mensensoory als de chinezen en indianen).

İn alle landen waarin deze arabische mensen wonen, kan je terecht met classiek arabisch (jij bedoelt waarschijnlijk met algemeen arabisch dus classiek arabisch. Meeste mensen in deze spreken echter een derivante/dialect arabisch...net als het friesch en nederlands in nederland.

Het antwoord op je vraag is: ja..echter moet wel opgemerkt worden dat sommige bevolkingen beter hun dialect spreken dan classiek arabisch (fusah), zoals in marokko.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, niet alle mensen uit Marokko spreken algemeen Arabisch. Het Arabisch is wel de officiële landstaal maar in delen van het land wordt vooral het Berbers gesproken. De mensen van Marokkaanse afkomst in Nederland zijn in meerderheid van Berberafkomst.