Waarom durven sommige vrouwen niet zonder make-up op straat te lopen?

Ik kom op deze vraag door dit artikel...
http://www.telegraaf.nl/vrouw/vrouwblog/daphnevanrossum/7962444/__Make-under__.html?p=7,2

en dan met name deze passage: "Nu moet ik bekennen dat ik ook niet graag zonder mijn foundation en lipgloss naar de bakker ga"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Omdat ze er dan voor hun gevoel niet uitzien. Elke vrouw wil er op haar voordeligst zo niet mooist uitzien en bij sommige types ziet het er ook echt niet uit. Ik persoonlijk ga nooit zonder make up de deur uit.
Ik ben een echte blondine en dat houd in dat ik heel lichte wimpers en wenkbrauwen heb. Het type 'varkenskop', vind ik zelf, omdat een varken ook witte wimpers heeft en er een lichte huid bij ook nog. Net als ik, met mijn weinig pigment. Het was bij mij zo erg dat ik toen ik net op de middelbare school op mijn elfde, met de kerst van mijn moeder een mascara en een wenkbrauwpotlood kreeg. "Je ziet er zo mooi uit voor het kerstdiner", zei ze en ik moest het eens proberen. Zelf deed ze nooit iets meer dan lippenstift en een beetje rouge en dan nog alleen voor speciale gelegenheden. Ik moest eerst niets weten van die 'troep' maar om haar te plezieren toch maar gedaan. Ik wist niet wat ik zag! Ik had ineens 'ogen'
en ook nog mooie! Ineens voelde ik me anders en dat alleen door mascara en wenkbrauwpotlood. Ik wilde nooit meer zonder en dat was in een tijd dat meisjes van mijn leeftijd nog geen make up op hadden en zeker niet op school. Ik was dus op school de eerste in de eerste klas ( heette nog geen brugklas toen, het was zelfs nog voor de mavo/havo tijd)en ik was het middelpunt van belangstelling en dat alleen door mijn wimpers en wenkbrauwen aan te geven. De leraar sprak me direct toen de les begon al aan en vond dat het niet kon. "Waarom doe je dat"? vroeg hij en ik zei dat hij als hij eerlijk was toch moest toegeven dat het er beter uitzag
en dat ik het een domme vraag vond want iedereen kon het zien. Hij vroeg het aan de klas en iedereen bevestigde het. Hij moest toen erkennen dat het eigenlijk waar was en dat hij er geen bezwaar tegen had, als het maar geen schilderij zou worden. Zo was ik trendsetter en langzaam aan begonnen meer meisjes op school het te ontdekken.
Kijk er zijn naturel vrouwen die er zonder iets mooi uitzien,
toch benadrukken deze hun mooie punten nog eens extra.
Daarvoor is make up gemaakt en je went er zo aan dat het bij je outfit hoort. :)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je gewend bent er "een gezicht op te schilderen", voelt het erg bloot zonder.
inmiddels loop ik fluitend zonder make-up op straat, maar toen ik nog gewend was me op te maken had ik dat niet snel gedaan.
13 jaar geleden
het is niet een kwestie van niet durven,,je mist gewoon iets..
je hoeft je ook niet dik te plamuren, het is maar dat net dat "net uit bed gezichtje" weg is..
ik ga eerlijk gezegd ook niet zonder make.up de deur uit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze zich soms 'naakt' kunnen voelen zonder make-up. Het is hoort veel vrouwen bij hun ochtendritueel.
Als je iets jaar in jaar uit gewend bent om te doen, mis je het als je het niet doet.
Mijn mening is dat er maar weinig vrouwen zijn die zich goed op kunnen maken. Het is vaak te veel.
Ik had ooit een schoonzus; toen ik haar voor het eerst zonder make-up zag schrok ik, het leek iemand anders.
Ik zou trouwens de straat niet op durven mét make-up; nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon een kwestie van onzekerheid van de betreffende dames.

Als ze zich maar achter hun maskertje kunnen verbergen, voelen ze zich dikwijls wat minder onzeker.

Dus zonder dat maskertje..kruipt de onzekerheid bij hen zo omhoog dat ze zich 'naakt' gaan voelen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@TonRijkers; dat is erg kort door de bocht gesteld.