wat gebeurt er allemaal precies bij een uithuisplaatsing?

Toegevoegd na 1 uur:
Het zit zo: ik wil denk er zelf ook over. Een tijdje terug kwam het amk of zon instelling ermee. Toen hebben we ze er van overtuigd dat het niet nodig was. Maar nu trek ik het gewoon niet meer en zie gewoon dat het niet zal veranderen. Het is zo dat ik voor mijn vader niets goed kan doen (zie ook eerder gestelde vraag.) Ik kan mijn eigen meming enzo dus ook niet geven. Ik wil eindelijk eens mezelf zijn en niet hoe anderen vinden dat ik moet zijn. En eerlijk, ik weet niet eens wie ik zelf ben. Doe en zeg dingen alleen maar omdat ik het gevoel heb dat anderen dat van mij verwachten. Dat wil ik nu echt veranderen em dat moet ik zelf doen, maar thuis gaat me dat niet lukken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik neem aan dat je praat over een gedwongen uithuisplaatsing,deurwaarder komt met politie langs,je krijgt de kans om alsnog te betalen,indien niet mogelijk komt de gemeentelijke reinigingsdienst om alles weg te gooien of indien van waarde eventueel goederen op te slaan,jij en je familie gaat uit de woning en een slotenmaker zet er een nieuw slot op,einde verhaal

je bent nog geen achttien en ik vroeg me af of je ouders je uit huis willen plaatsen. Jeugdzorg neemt de maatregel niet zo snel maar als het dan zo is moet het kind nog heel lang wachtten soms tot drie maanden. Het kind heeft dan al een korte kennismaking met het internaat achter de rug. Hoe het juridisch zit weet ik niet zo goed maar je ouders zijn wettelijk nog baas over je anders krijg je een toeziend voogd. vaak een maatschappelijk werker. Ik vind het uit huis plaatsen van kinderen in veel gevallen onterecht. Een onhoudbare situatie thuis kan ook aan de ouders liggen. Als je uit huis geplaatst zou worden op die manier dan praat er nog eens over en verbeter jezelf of accepteer. Ik heb wel aan jongeren gezien dat een internaat zeker niet hetzelfde is als thuiswonen. Veel mensen lopen er voor hun achttiende uit weg.

Een beslissing tot uithuisplaatsing is zo'n zware maatregel dat een rechter hierover beslist. Althans als de ouders tegenwerken. De raad van de kinderbescherming voert de beslissing uit. Evt met hulp van de politie. Tegen de beslissing van de rechter zijn bezwaren mogelijk. Op de zitting wordt Ook het kind gehoord. Kijk ook eens op de site van de raaad voor de kinderbescherming.

Bronnen:
http://www.kinderbescherming.nl/hoe_werkt_...

Een uithuisplaatsing is wel erg drastisch. Maar kun je niet proberen om via hulpverleningsinstanties in aanmerking te komen voor een begeleid wonen traject. Dan ga je in elk geval op een rustige manier de deur uit en bereik je ook wat je wilt bereiken. Ik zou eens beginnen om te zoeken naar een hulpverlener, die jou hierin kan adviseren. Sterkte!