Waar 'vallen' bibliotheken onder?Horen die bij de gemeente ?

Dacht nog even een paar lekkere dikke pillen te halen voor onder de kerstboom, zijn alle 9 bibliotheken waar ik met mijn pasje terecht kan vandaag gesloten.
Het is toch een gewone werkdag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De openbare bibliotheken zijn inderdaad meestal van de gemeente. Je hebt dus met ambtenaren te maken, die op kerstavond (wat voor ambtenaren vaak al 24 uur voor kerst begint) niet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee het is vandaag kerst-avond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kerstavond; wijkbibliotheken vanaf 13:00 uur gesloten.

De meeste winkels sluiten vandaag iets vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ambtenaren klopt dat. Voor de gewone werkende mens is het *vanavond* pas kerstavond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amtenaren slapen over het algemeen van de lunch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier gaat de bieb al niet voor half 3 open :( ja als ze dan om 13 uur sluiten.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sezyQ: vertel jij het ? Vandaag stopt iedereen vroeger hoor. Het is nu gewoon vrijdagavond voor bedrijven.
Vandaag gaan ze allemaal naar de zaak toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, iedereen? Ik zit nog gewoon keurig achter mijn bureau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen?!? er werken zoveel mensen gewoon door met de feestdagen, dag en nacht
Wij hebben vandaag een dikke stapel boeken gehaald bij de bibliotheek. Maar ja, dat is in een echte stad ;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brunssum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo opscheppen A'man. in die echte stad zijn gewoon de normale(voor ambtenaren dan) werktijden nog niet doorgedrongen,dus gewoon beetje achterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha.... ik woon inderdaad in een dorp, maar dat alle 9 bibliotheken, in omliggende dorpen gesloten zijn, vind ik dan zo jammer, laten ze er dan eentje tenminste open doen.
AWM
14 jaar geleden
Ja, Nelly, ben ik met je eens...
Ik woon in een dorp en onze bieb was ook gewoon geopend vandaag. Ik heb stuk of 6 hele dikke boeken gehaald, ik kom deze dagen wel door.
Maar de bibliotheken vallen inderdaad onder de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze kleine friese stadje was de bieb gewoon van middag geopend. Er werd zelfs warme chocomelk met krentenmik gratis geserveerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, de Bibliotheek is zelfstandig, dus niet van de gemeente. De Bibliotheek ontvangt wel subsidie van de gemeente voor het uitvoeren van haar taken. Daarnaast genereert de Bieb ook nog eigen inkomsten bijvoorbeeld door de verkoop van abonnementen. Maar dit is maar een klein deel.