Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je gaat trouwen voor de 4de keer.. Wordt er dan aangegeven/verteld tijdens ondertrouw of het huwelijk zelf, dat je eerder getrouwd bent geweest?

* gaat niet over mij *

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja dit staat op het formulier wat je tekent met ondertrouw. Gescheiden van...

Toegevoegd na 1 minuut:
tenminste dat is in Den Haag zo ik heb er nog een opmerking over gemaakt (mijn man was eerder getrouwd geweest) dat ik dit belachelijk vond etc. Maar zo zijn de regels zei de vrouw achter de balie.
Tijdens het huwelijk heb je er geen last van op de akte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in ondertrouw gaat, moet je aantonen dat je gescheiden bent, dus echtscheidingspapieren meenemen. Net zoals bijvoorbeeld een weduwe of weduwnaar een bewijs van overlijden van de vorige partner mee moet nemen, omdat je volgens de wet maar met één persoon getrouwd kunt zijn. Dus al je eerder gehuwd was, moet je voor het in ondertrouw gaan bewijzen dat je dat nu niet meer bent. Dat is puur een formaliteit, net zoals je ID-kaarten en geboortebewijzen mee moet nemen.

Verder weet ik niet wat je bedoelt met "verteld worden". Als je bedoelt te vragen of dit tijdens de huwelijkssluiting door de ambtenaar aan de gasten verteld zal worden: nee, tenzij je dit zelf graag zou willen. De trouwambtenaar zal vantevoren gesprekken voeren met de aankomende bruid en bruidegom, en die kunnen dus aangeven wat ze wel of niet besproken willen hebben, en waar ze wel of niet aandacht aan willen laten geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
..maar je kunt dus niet hertrouwen zonder dat je 'nieuwe' partner te weten komt dat je eerder getrouwd bent geweest, als dat is wat je bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je het bovenste gedeelte vandaan haalt maar dat is niet waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel ronron: http://www.bruidsgids.nl/bruiloftforum/_disc8/00000022.htm
ronron1212
13 jaar geleden
Beste Pelle ik ben meerdere keren getrouwd en ben ook al eens weduwnaar geworden maar nog nooit gegevens hoeven mee te nemen wat die heeft de ambtenaar al en als je niet wilt dat dat gezegd wordt dan wordt het niet gezegd.
Bent u in Nederland geboren en heeft u hier altijd gewoond? Dan zijn uw gegevens meestal bekend in de gemeentelijke basisadministratie (GBA). U hoeft in dat geval zelf geen papieren (zoals een geboorteakte) in te leveren. Dat regelt de ambtenaar van de burgerlijke stand voor u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam het tegen op twee of drie sites, en heb het even nagekeken. Maar op werkelijk elke site waar het gaat over huwelijk en ondertrouw, staat dit vermeld. Op sites van gemeentes zélf vaak ook, met als uitzondering dat het niet nodig is wanneer het vorige huwelijk is voltrokken in dezelfde gemeente, of - hoewel dat verschilt per gemeente (of hun sites) als beide partners in dezelfde gemeente woonachtig zijn, omdat dan dergelijke informatie al in de GBA voorhanden is. Maar altijd wordt er gesproken over dat er óf GBA-informatie over burgerlijke staat moet zijn, óf een verklaring van echtscheiding danwel uittreksel vanuit huwelijksgemeente. Maar misschien is de praktijk anders dan de theorie?
ronron1212
13 jaar geleden
Op het moment dat je bij een gemeente aangeeft in ondertrouw te willen geef je aan waar je woont en spreek je een datum af voor het eerste gesprek. De ambtenaar vraagt alle gegeven op bij de gemeente waar je woonachtig bent. Hiervoor betaal je ook .
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing