Mag iemand bij de landmacht een ander uniform kopen bij een ander bedrijf? en daar op de Nederlandse vlag zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens de dienst mogen alleen de officiele door de dienst verstrekte uniformstukken gedragen worden. Eigen gekochte uniformen vallen hier in principe niet onder.

Het kan wel zo zijn dat iemand toestemming heeft gekregen om maatwerk aan te schaffen. Dt omdat bepaalde onderdelen van het standaard uniform bijv niet goed passen ivm afwijkende lichaamsmaten. deze toestemming moet dan echter wel schriftelijk gegeven zijn.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke! Dank u wel!
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
heeft natuurlijk alles te maken met de functie van het uniform: iedereen is gelijk gekleed. in geval van een dienstongeval zal de verzekering al snel onder de claim proberen uit te komen, als je niet het aan jou verstrekte uniform hebt gedragen maar eigen uitrustingsstukken.