Waarom mag je nog altijd wapens kopen in de Verenigde Staten? Na al die schietpartijen!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De wapenindustrie heeft in de Amerikaanse politiek een stevige vinger in de pap. Zowel de conservatieven als de liberalen durven het niet te riskeren een wet aan te nemen die het recht op wapenbezit van burgers aantast. Bovendien zijn veel Amerikaanse burgers er zelf ook van overtuigd dat ze een wapen moeten mogen bezitten om zichzelf te beschermen. Die akelige schietincidenten van de afgelopen tijd 'bewijzen' in hun ogen alleen nog maar meer de noodzaak om een wapen te dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Amerika is het bezit van wapens een grondwettelijkrecht. Er is geen van de beide partijen bereid om hier verandering in aan te brengen.
ronron1212
11 jaar geleden
in de verenigde staten heeft men nog steeds sterk de mening dat iedereen zich moet kunnen verdedigen. de roep om een wapenverbod wordt na elk schietincident weer aangewakkerd, maar verstomd vervolgens ook weer vanzelf.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
je zou het ook anders kunnen bekijken. Misschien schaffen ze het niet af omdat de bevolking zich er zou mee kunnen verdedigen als ze in een schietpartij belanden.
Achja en waarom... Americans