wat maakt de maya kalender zo geloofwaardig?

er word bijna elk jaar gezegd dat de wereld vergaat maar nu is het wel echt uitgebreid film, kranten, nieuws enzo.
andere dingen van miljoenen jaren terug geloven we toch ook niet.
wat maakt die kalender dan zo geloofwaardig?

Toegevoegd na 4 minuten:
lang geleden niet miljoen jaar ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
de maya kalender is van miljoenen jaren geleden?

Het beste antwoord

Het enige wat de mayakalender geloofwaardig maakt is de aandacht die iedereen er aan schenkt. Er is geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat het vergaan van de wereld op een van te voren vastgesteld moment plaats gaat vinden. Er is dan ook alleen reden om het te geloven als je het graag wilt geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is niet iets dat die kalender "geloofwaardig" maakt.
13 jaar geleden
Onderzoekers hebben eens goed naar de Maya kalender gekeken en hebben ontdekt dat ze een rekenfout hebben gemaakt. De wereld vergaat pas over 200 jaar. Zo betrouwbaar is hij dus niet.