Onvoldoende gefrankeerde post?

Soms is een kaart of brief die naar jou verstuurd is..onvoldoende gefrankeerd.Dan zit er een briefje aan om het tekort aan te vullen met postzegels en deze op het betreffende briefje te plakken en te retourneren.Wat als je dat nu niet doet?Weet de postbode dan nog op welk adres hij zo'n kaart met briefje door de brievenbus heeft gegooid??Krijg je dan later een berichtje dat je in gebreken bent gebleven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je krijgt na een week nog een herinnering en als je dan nog niet reageert, hoor je er nooit meer iets van...

Ja dat klopt.. dan krijg je een soort van herinnering.. ze houden dat precies bij.

Je krijgt idd na verloop van tijd een herinnering,dat je nog een x bedrag aan zegels moet opsturen,middels het eerder bijgevoegde briefje. doe je dat niet dan is daar de kous mee af,aangezien het anders een verliesgevende kwestie wordt.

Heb zelf ook poststukken gehad met een briefje. Een aantal niet betaald geen herinnering gehad.

Ze kunnen nog een herinnering sturen, maar je bent niet verplicht te betalen. Dit omdat jij niet een 'contract' bent aangegaan met de bezorger, maar de afzender. Theoretisch kunnen ze met onvoldoende frankering weigeren te bezorgen, doen ze dat niet, dan kunnen ze niets meer maken, zeker niet tegen de ontvanger.

Ha, die Muts52; Ik heb ook nog wel eens van die schraperspost met zo'n briefje erbij. Ik weiger echter categorisch om te gaan betalen voor iets waarbij een ander in gebreke is gebleven; fout van de post om het dan toch gewoon te bezorgen, stuur het dan retour. Herinneringen ervoor zie ik overigens nooit.

Gewoon niet betalen. je krijgt een herinnering en dan is het gedaan... er gebeurt verder niets...

In de eerste instantie krijg je dan misschien een herinnering. Wanneer je daar nog niet op in gaat dan laat de TNT het er bij.

Je krijgt maximaal 2 herinneringen en dan hoor je er niets meer van. Grappig eigenlijk, het versturen van de herinnering is vaak duurder dan het oorspronkelijke tekort.

ik zou het niet betalen. jij kan er toch niks aan doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100