Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn Amerikaanse verdachten verplicht elk iedere rechtszitting bij te wonen?

Lijkt me overbodig en onzinnig. Als het doel is hen ervan te weerhouden weg te vluchten, dan kunnen ze dit alsnog doen bij de allerlaatste zitting? Vooral nadat ze goed in hebben kunnen zien dat het proces voor hun niet in de goede richting gaat.

Dus wat maakt het eigenlijk uit of ze vroeg in het proces wegvluchten of pas veel later?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
686

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op zich vind ik het niet meer dan logisch dat verdachten elke rechtszitting bij moeten wonen. Het niet bijwonen van een rechtszitting zou ik als een belediging en minachting ervaren voor de slachtoffers en rechtstaat.

Het verplicht bijwonen van de rechtszitting heeft niets te maken met het mogelijk kunnen vluchten van de verdachte. Dat moet je helemaal los zien daarvan. De meeste verdachten zullen immers ook in voorlopige hechtenis zitten en niet zonder meer hun proces in vrijheid mogen afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding