Kan ik op pakketpost zelf een postzegel ter waarde van het bedrag plakken?

Als ik een pakket heb wat ik moet verzenden en het bedrag is bijvoorbeeld €6.75 en ik druk op mijn werk een postzegel af met dat bedrag erop kan ik dit dan gewoon bij het postkantoor brengen.
Omdat je namelijk altijd die trach & trace op het postkantoor krijgt.
maar als ik het nou niet nodig vind om mijn pakket te volgen en gewoon wil verzenden kan ik het dan op deze manier doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een omslachtige manier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In princiepe niet want ik plak er een postzegel ter waarde van het pakket op en ik lever het in bij het postkantoor, scheelt mij namelijk wat geld ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pippi, klinkt mij in de oren als diefstal van de baas ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ i have, geen diefstal wederdienst ;)

Antwoorden (2)

Dat heeft geen zin want je moet toch naar het postkantoor om het af te geven als het niet door de brievenbus past.

Maar als je op je werk postzegels af kan drukken kun je ook pakketpostzegels afdrukken: https://onlineverzendservice.postnl.nl/?pst=dp-zk-nvt250112-ovs-pakketten-buttonbinnennederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, dat wilde ik vorige week op een pakketje doen, ik had nog een heleboel postzegels, maar dat mocht niet.
er ging een sticker met postgegevens op en ik moest apart 6,75euro betalen (tot 1 kilo).