Is er een mogelijkheid om in je eentje iets kan doen om (een klein deel) van dierenmishandeling te stoppen??

Ik vind het zo erg. Maar ik zit hier maar en ik doe er niks aan. Is er iets wat ik kan doen, kan iemand mij tips geven hoe ik het kan stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bijzonder sympathiek initiatief om iets te willen doen aan dierenleed. Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, dus blij te zien dat er nog mensen zijn die dat voor ze willen doen.

Je kunt zelf zoveel mogelijk vleesvervangers eten, of als alternatief scharrelvlees kopen. Dat is wel iets duurder, maar door er minder van te eten beperk je dat.

Ook kun je dierenmishandeling aan de kaak stellen. Veel mensen weten niet hoe het eraan toegaat of willen het niet weten. Zet op je facebook en hyves etc filmpjes over de slachting van honden voor de walgelijk populaire bontkraagjes die je in de winter overal ziet. Als je gezien hebt hoe het er in die industrie aan toe gaat, moet je wel een monster zijn als je nog met bontkraag gezien wilt worden.

Probeer niet alles te willen oplossen, want dan heb je er nog een probleem bij. Ik ben van mening dat het bewust maken van mensen een erg efficiente manier is om bij te dragen aan de bestrijding van dierenleed.

Als laatste kun je overwegen op de partij voor de dieren te stemmen. Lees het programma eens door, zo gek is dat niet.

Succes!
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Moeilijk! Om zulke vreselijke dingen onder de aandacht te brengen heb je meerdere mensen nodig.

Zet een partitie op, benader politici of deel in jou regio flyers uit waarin jij aangeeft hoe vreselijk het is. Ook ik zou graag dierenleed willen stoppen en zeer extreme strafverhoging zien maar dit kun je niet alleen. Je kunt alleen iets ondernemen maar daarbij heb je aandacht en publiciteit nodig; dus mensen.

Wanneer je echt zelf dierenleed wil stoppen of deze "mensen" wilt aanpakken kom je al snel op middelen die worden beschouwd als; "het spelen van eigen rechter". In dit geval erg jammer dat het niet mag maar dat is nou eenmaal wet in dit slappe landje.

Hoop hiermee antwoord gegeven te hebben en sorry dat ik mijn mening erin verkondig maar voor zo iets vreselijks zijn de meeste mensen het gelukkig met mij eens!.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Je mening en antwoord zijn sympathiek, maar minder in je antwoord vind ik dat je van mening bent er anderen voor nodig te hebben. Begin gewoon zelf, er is zo veel dat je zelf kunt doen tegen dierenleed.
een klein deel... adopteer een hond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen hebben de tijd niet voor een hond maar wel tijd om iets anders te doen.
er zijn best veel dingen die je kan doen.
stop allereerst met het eten van bio-industrievlees.
gebruik dierproefvrije verzorgingsartikelen en make-up.
ga vrijwilligerswerk doen bij dierenambulance of dierenopvang.
heb je even tijd over, ga dan wat petities tegen dierenleed ondertekenen.
zo maak je verschil, succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Richardvdm
11 jaar geleden
Mja, denk dat de vraagsteller meer het dierenleed bedoeld tegenover huisdieren en klootzakken die pony's in de halssteken. Je kunt vegetariër worden maar dat stopt de industrie niet, bovendien vallen dieren elkaar in de natuur ook aan en hebben mensen ook vlees nodig om te leven. Ga er vanuit dat de vraagsteller echt richt op het mishandelen van honden, katten, paarden etc.
Rieneke1
11 jaar geleden
de categorie is "maatschappij", niet "huisdieren".
vandaar mijn bredere antwoord.
Je kunt best wel actief worden in de dierenbescherming. Of je het kan stoppen betwijfel maar een bijdrage leveren kan altijd. Je kunt lid worden van de Partij voor de Dieren, daarop stemmen tijdens de verkiezingen (dat kost niets maar is wel heel passief), lid worden van Wakker Dier, Greenpeace of de Dierenbescherming en daar als vrijwilliger in gaan werken (als je alleen donateur bent koop je het met geld af, maar je vraag klinkt niet alsof je daar gelukkig van wordt), vegetarier worden etc...