is er een reden voor waarom vrouwelijke zwemmers op de olympische spelen geen borsten hebben?

Ik zat zwemmen te kijken en het viel me op dat bijna geen enkele vrouw borsten had, ze hebben gewoon mannenlichamen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Dit komt door het strakke pak zodat ze gestroomlijnd zijn dacht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt door het vele trainen/zwemmen. Het vet verdwijnt en de spieren worden dikker en sterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borsten bestaan vooral uit vetweefsel. Dat kan je ook zien bij mannen met sterk overgewicht, die krijgen dan ook echte uitstulpingen.
Vrouwen die flink sporten zetten het vetweefsel om in spieren. En dan blijft er niet veel borstweefsel over. Maar het zal ook zo zijn dat vrouwen die van nature flinke borsten hebben niet de neiging zullen hebben om op topniveau te gaan sporten. Omdat ze teveel last hebben van hun borsten. Zo werkt dat elkaar in de hand.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. +
Wat heb je aan borsten, als topsportster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit een topsportster met een flinke boezem gezien.
Zelf heb ik vroeger gevolleybald, en dat ging prima.
Later heb ik wel eens geprobeerd hard te lopen, Misschien dat het zou lukken met een corsetachtige bh? Ik liep met volle handen voor mijn borst en heb het opgegeven. (30 jaar geleden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ineke: Die zijn er wel.
Simona Halep is een Roemeense tennister die behept was met een behoorlijke voorgevel.
Zij had er inderdaad zoveel last van dat ze zich heeft laten opereren. http://www.ad.nl/ad/nl/1067/Wimbledon/article/detail/2455955/2011/06/22/Borstverkleining-leidt-tot-succes-op-Wimbledon.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@C4th: Maar dat zijn natuurlijk wel de uitzonderingen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.dumpert.nl/mediabase/2228021/7a78e289/hordelopen._michelle_jenneke_(aus).html Ook opvallend in vergelijk met de rest van het veld, vanwege dat dansje dan natuurlijk he. Blijkbaar heeft ze er niet al te veel last van.
Ze willen sterker worden en nemen daarom mannelijke hormonen zoals testosteron. Hierdoor krijgen zij meer spieren, maar de borsten verdwijnen.