Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik bezorg kranten, maar er is een huis waar ik me door een oerwoud van een tuin moet dringen. Ben ik verplicht te bezorgen?

Het is een rijtjeshuis. Heel de tuin is helemaal volbegroeid, en ook het pad naar de deur toe is steeds moeilijker begaanbaar, er is bijna geen pad meer om te lopen. Ik moet me eerst door heel veel vieze planten dringen om bij de deur te komen. Het huis is voor zo ver ik weet nog wel bewoond. Ben ik nog verplicht om hier te bezorgen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zijn huis-aan-huis bladen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dat is iets waar voor je bij je werkgever moet zijn. Als postbode hoef ik niet te bezorgen op plekken waar een hond losloopt ofzo en als een houten vlonder spekglad is is het ook niet te doen.

Leg het voor aan je werkgever dus en vraag officieel toestemming om daar niet te bezorgen. Als het om een betaalkrant gaat (telegraaf dus ipv het plaatselijke gratis krantje) kan je werkgever een brief sturen met het verzoek wat te snoeien of een brievenbus aan het begin van het pad te plaatsen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ok, het is een huis aan huis blad. Je kunt dan dus contact opnemen met de werkgever maar je kunt ook eens aanbellen en vragen of ze het krantje wel willen en uitleggen dat het moeilijk begaanbaar is, nat bij regen, vieze planten etc en dat je natuurlijk heel graag wilt bezorgen maar dat dit niet zo fijn is en of ze een oplossing hebben (of dat ze dus het krantje niet eens willen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat er alleen nog maar postbezorgers waren en de postbodes zijn wegbezuinigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben postbezorger maar dat is voor veel mensen niet zo duidelijk. Op dit moment zijn er nog heel veel postbodes en het is inderdaad de bedoeling dat die er uit gaan maar dat is nog niet gebeurd. De reorganisatie is stil gelegd en momenteel gaan er geen postbodes verplicht uit, wel vrijwillig natuurlijk want echt lang zijn ze niet zeker van hun baan. Sommigen worden aangenomen bij het autobedrijf en het meeste werk blijft voor ze als parttimer op 9 sorteercentra (nachtwerk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw heeft 'de zak' gehad Toch een plus voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat is dus niet landelijk zo. Op verreweg de meeste plekken moet je er dit jaar uit, in brabant/utrecht verliep het wat sneller (met de bekende problemen) waardoor de hele landelijke re-organisatie stil ligt. Maar je vrouw zal best weten dat jullie provincie voorop liep daarmee toch? Op mijn vestiging zijn er het afgelopen jaar heel wat weggegaan maar lopen er ook heel veel behoorlijk oude postbodes rond die hopen dat het ze het nog gaan redden. Er is zoveel werk nog wel voor postbodes hier dat sommigen die met pensioen zijn nog bijbeunen omdat er te weinig instroom van postbezorgers is (logisch als je kinderen hebt wil je niet pas om 13 uur beginnen).
Volgens mij ben je niet verplicht daar post te bezorgen want als er bijna geen pad is kan het door de regen heel glad worden waardoor je kunt vallen.
Je kunt dit aan je baas/leidinggevende vertellen,hij/zij kan hier de gemeente van op de hoogte stellen want de bewoners zijn verplicht het pad begaanbaar te houden!
( ik had het per ongeluk bij reacties gezet,vandaar dat het dubbel is,sorry!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hoeft het niet het hoeft zoiezo niet als het pad van de weg naar het huis langer dan 10 meter is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een oude regel van de PTT Timovragen en daar maalt momenteel niemand meer om. Ik hoorde pas dat de afdeling die die brieven verzorgt (naar mensen met meer dan 10 m) opgeheven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een landhuiseigenaar WIL niet eens dat iemand het hele landhuisterrein op fietst dus die hebben automatisch een brievenbus.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing