welke president van de verenigde staten is nooit via verkiezingen aan de macht gekomen?

Toegevoegd na 6 minuten:
maar dus wel aan de macht geweest

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat was Gerald Ford. Hij was vicepresident onder Nixon, en toen die moest aftreden vanwege het Watergate schandaal werd Ford zonder verkiezing president.
Amadea
11 jaar geleden
President Johnson. Hij was Vice-president voordat Kennedy vermoord werd.
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
verkozen als vice president
Het zijn er exact 5.
4 van hen waren gekozen tot Vice president maar werden later president doordat hun voorganger aftrad of overleed. Dit waren: John Tyler, Millard Fillmore, Andrew Johnson, en Chester Arthur

Gerald Ford was helemaal niet gekozen door het volk. Nog als Vice President nog als gewoon President. Hij werd vice president doordat zijn voorganger Spiro Agnew werd verdacht van aannemen van smeergeld. En Nixon werd door de voorzitters van het Congres alleen Ford als opvolger gegeven.

Toen later ook Nixon moest opstappen wegens het Watergate Schandaal werd Ford president. Mede door zijn nederigheid tegenover het volk heeft hij alsnog 3 jaar president kunnen zijn.