Ik blijf zitten, heb een brief van school thuisgestuurd gekregen waarin stond dat ik was afgewezen om een klas hoger te gaan, maar ik snap dit niet..?

Ik snap dat ik de brief heb gekregen maar onder aan de brief staat er: als ik niet word gebeld voor maandag 12 uur voor een gesprek ga ik ervan uit dat uw bovenstaande verzoek overneemt. Wat bedoelen ze ermee? Wat gebeurt er als ik NIET bel? En wat als ik WEL bel? Of naja m'n moeder dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je voor maandag 12 uur belt, kun je bezwaar indienen tegen het besluit en/of om opheldering over het besluit vragen. Wordt er niet gebeld, dan ga je automatisch akkoord met het besluit en blijf je dus definitief zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moeder belt kan er een gesprek plaatsvinden waarin jullie misschien kunnen regelen dat je toch overgaat. Dat zal een beetje afhankelijk zijn van je cijfers en of er misschien persoonlijke omstandigheden waren waardoor je dit jaar wat minder hebt gepresteerd. Een gesprekje kan nooit kwaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje raar dat dit per brief gebeurt, het is meer gebruikelijk om zo'n mededeling door de mentor telefonisch te laten doen. Maar goed, jij hebt een brief.
Eén van je ouders kan bellen vóór maandag 12 uur om de beslissing "aan te vechten". Dat wil niet zeggen dat je als ouders zomaar de hele beslissing kunt terugdraaien hoor, maar soms is er wel degelijk invloed mogelijk.
Als er bijvoorbeeld een hele goede reden is waarom jij dit jaar slecht hebt gepresteerd die ze op school nog neit weten. Zoals familieomstandigheden als een scheiding of ziekte of een overlijden. Of je hebt veel last van migraine waardoor je vaak huiswerk niet kon maken. Zoiets. Natuurlijk zouden zulke dingen al veel eerder met school (de mentor) besproken moeten worden, maar soms gaat de communicatie niet goed.
Na zo'n telefoontje wordt er opnieuw vergaderd door je docenten. Met de nieuwe informatie gaan ze dan opnieuw praten en stemmen over jou. Dat wil nog neit zeggen dat je dan opeens wel overgaat! En het is ook maar de vraag of het verstandig is om over te gaan met slechte cijfers. Je mist dan immers een basis voor het volgende jaar.

In je vraag zeg je dat jij gebeld wordt voor maandag 12 uur? Dan snap ik het niet.
Maar ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je ouders kunnen bellen voor maandag 12 uur.