Wat is het armste en wat het rijkste deel van Amsterdam?

Bijvoorbeeld noord zuid west oost.
Vraag ik me gewoon af..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.3K

Antwoorden (4)

Armste is Noord, de vogelbuurt.
Rijkste is Oud Zuid, De Appollolaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Amsterdam noord is zelfs een van de armste gedeeltes van nederland.
Welvarendere mensen wonen vooral in de Grachtengordel, Zuid, de Rivierenbuurt, de opgeknapte delen van de Jordaan, Oud-West en het Oostelijk Havengebied. Minder vermogende mensen zijn te vinden in onder andere Bos en Lommer, de Hoofddorppleinbuurt, Overtoomse Veld, de Bijlmer en Amsterdam-Noord.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou de bijlmer is echtwel nu de tijd niet meer zo arm. De huurhuizen en appartementen zijn daar best duur en de vele nieuwbouw daar is ook wel best prijzig. En ik vind het ook niet meer uit zien als een verpauperde buurt. Sinds ze alles hebben afgebroken en door de nieuwbouw vind ik het wel veel beter uit zien dan 'rijke delen' van A'dam.
Hieronder een kaartje waar je het precies kunt zien. (even dubbelklikken om het op ware grootte te zien)

Rood is superrijk (omgeving Vondelpark, Oud Zuid) en geel is rijk (de grachtengordel is prima te zien).
In de blauwe gebieden hebben de mensen heel wat minder te besteden en in de zwarte zelfs heel weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Bijlmer staat er niet bij.
Armste is de Bijlmer mijn huis komt niet eens in de buurt van €100.000 en de rijkste is oud-zuid.