Willen alleen wij Nederlanders voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? Of wil iedereen dat?

Meerdere malen per dag zie ik op GV: Hoe kom ik gratis aan dit,of hoe kom ik goedkoop aan dat? Is dat nu echt hollands?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot op heden bedankt voor jullie antwoorden(5),maar vergeten we het spreekwoord: Alle waar is naar zijn geld,dan niet?

Het beste antwoord

Dat is niet cultuurgebonden. Elk volk wil graag 'best value for money', oftewel de beste waar voor zijn geld, oftewel zo min mogelijk betalen voor wat je nodig hebt.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sommige mensen zien dit als een sport en is dan ook meer iets van individuen dan dat dit bij de volksaard hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ieder mens dat wel heeft, alleen in veel culturen is dat not done en zelfs te min als je 'cheap' bent.

In Nederland is het juist waardevol want wij houden niet van verspilling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat verrekte geld, zo fijn om te ontvangen, zo rot het weer uit te geven.
Zitten we allemaal me, vrees ik en dat is misschien een klein beetje Hollands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Schotten zijn van oudsher min of meer hetzelfde.
Wij hebben Schotse vrienden en die zeggen dat Schotten extreem zuinig zijn. We hebben het daar overigens ook zelf meegemaakt.
Dus niet alleen de Nederlander wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij spannen de kroon,maar ik vindt de engelsen na ons ook zuinig en hebberig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij belgen, vinden inderdaad dat Nederlanders zuinig zijn. Maar wij belgen zullen er ook staan als er iets gratis wordt weggeven! In de Carrefour gaven ze eens iets weg, en vele Belgen stonden voor de deur aan te schuiven en er werd zelfs getrapt op kindjes die daar waren om toch maar iets gratis te krijgen (ik weet niet meer wat ze weggaven). Eigenlijk schandalig.

Dus niet alleen Nederlanders hebben graag iets 'gratis', belgen ook hoor.

Maar dat extreem zuinig zijn hebben de Nederlanders een beetje meer dan Belgen. Wij zijn bourgondiërs, we drinken eens graag een pint eender hoeveel het kost. Nederlanders natuurlijk ook maar ze letten op de prijzen.

Belgen winkelen ook in goedkope winkels zoals lidl en aldi , daar is in belgie geen enkele schaamte (meer) over.