nu heb ik mij dus laten registeren bij een coffeeshop.. maar, kan ik mezelf ook uitschrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De invoer van de wietpas is nog te kort geleden om de effecten op lange termijn al te kennen.

Er is veel bezwaar onder mensen om zich als 'drugsgebruiker' te laten registreren.
Dit zijn de vragen die leven:
Komt er straks een landelijk systeem met geregistreerde drugsgebruikers? Welke gegevens worden vastgelegd? Kan je je weer uitschrijven? Hoe lang worden gegevens bewaard? Kan je straks nog naar de VS reizen, als zij ook die gegevens mogen inzien?

De vrees dat de gegevens ook voor anderen dan alleen de coffeeshop beschikbaar zijn, is niet ongegrond. De politie wilde ze al enkele dagen na invoering van de pas hebben.

Natuurlijk kun je je ook weer uitschrijven.
Hetzelfde als bij een sportschool.
Maar bij de wietpas is het de vraag of je intussen
al ergens als drugsgebruiker geregistreerd staat.......

Toegevoegd na 1 minuut:
Een wietpas is een bewijs van lidmaatschap (clubpas) dat in Nederland vereist is voor toelating tot een coffeeshop.
Als jij je uitschrijft dan lever je de pas weer in
en ben je dus geen lid meer.