Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Trouwdatum gereserveerd bij gemeente, door fout gemeente kan dit misschien niet doorgaan. Wat zijn mijn rechten?

In januari onze trouwdatum (juni 2013) gereserveerd bij de gemeente. De bevestiging hiervan heb ik zwart op wit.

Nu moest ik er zelf via hun website achterkomen dat er ivm een renovatie deze periode geen huwelijksvoltrekkingen worden gedaan. We hebben echter de reservering zwart op wit staan en ook heeft de gemeente ons niet op de hoogte gebracht van deze wijziging.

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat er nu precies gaat gebeuren, toch wil ik graag weten wat in dit geval precies mijn rechten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De gemeente zal vast een alternatieve locatie hebben ?

trouwerijen gaan gewoon door
Dus lijkt mij dat je gewoon daar dan terecht moet ?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de lokatie onvergelijkbaar is is een ander probleem,
maar ze kunnen je gewoon trouwen in een noodgebouwtje. Ga eerst eens even op je vragen hoe ze dat op gaan lossen voordat je je druk gaat maken.
capthavoc
13 jaar geleden
Tja het is in dit geval niet anders, trouwen voor gemeente is namelijk niet jouw keuzemogelijkheid.qau setiing indeling etc etc In principe is het niet veel anders dan een "rijbewijs halen bij een loket. al is dat natuurlijk wel een beetje scheve vergelijking maar dat bepaalt de gemeente zelf
Het is een verandering van burgerlijk status
Al is dit natuurlijk wat feestelijker dan al die andere zaken nog geluk wensen !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft in je toelichting dat er in die periode geen huwelijksvoltrekkingen zijn, maar blijkbaar gaan die wel gewoon door, op een andere locatie.
Geen probleem dus voor de gemeente.
Het zou redelijk zijn van de gemeente als ze meewerken met: verplaatsen naar een andere locatie (gemeente), of verzetten naar een andere datum (op de gewenste locatie).
Je kunt niet verlangen dat ze de verbouwing uitstellen voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben van mening dat je het recht heb zelf een mooi locatie aan te wijzen, waar ook de ambtenaar zonder meerkosten aanwezig zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed blijven doordrammen en op je recht blijven hameren. Je staat beresterk omdat je de toezegging op papier hebt. Ik hoop echt voor je dat je je recht haalt en dat inderdaad de trouwerij, in de puinzooi van de gewenste lokatie, doorgang vindt. Wel even je kleding afborstelen als het afgelopen is. Of het dan allemaal nog gezellig wordt is van later zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monaliza: zo werkt dat niet, een gemeente moet een hele procedure door om een plek aan te wijzen als trouwlocatie. Dat doen ze echt niet voor een keertje omdat ennairam die en die plek wel mooi vindt.
Bij ons was iets soortgelijks ook het geval. Onze gemeente ging voor een verbouwing naar een nood-locatie, waar dus ook de huwelijken voltrokken zouden worden. De gemeente zelf heeft ( tegen bijbetaling ) alternatieve trouwlocaties ( prachtige kastelen ) Omdat de gemeente zelf de nood-locatie geen mooie locatie vond, besloten ze de alternatieve locaties zonder bijbetaling beschikbaar te stellen. Overigens hebben ze ons daar ook niet van op de hoogte gesteld. Dit heb ik in de krant moeten lezen, en vervolgens ben ik er zelf achteraan gegaan.

Wat jouw rechten zijn? Je hebt zwart op wit staan dat je op een bepaalde datum wil trouwen. Heb je daar ook de locatie bijstaan?

Ik denk dat ze je een alternatieve locatie moeten aanwijzen waar jullie, zonder extra kosten, kunnen trouwen. Is dat een locatie die jullie niet bevalt, dan ben ik bang dat je nergens recht op hebt. Je kunt er dan natuurlijk altijd zelf voor kiezen om op een andere locatie, in een andere gemeente te trouwen, of je huwelijksdatum te verzetten. Immers : de gemeente heeft je dan een kostenloos alternatief geboden en jullie zien daar vanaf.

Succes in elk geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing