Hoe koop je een treinkaartje via internet?

Gisteren heb ik op internet een treinkaartje proberen te kopen er ging echter steeds iets mis met de datum hoewel die goed was ingetoetst, twee dagen verder, kreeg ik op de eindafrekening steevast de datum van de actuele datum van een dag geleden dus. Ik vraag me ook nog af hoe dat een geprint kaartje er dan uitziet en hoe het dan telt en of je het in een stempelautomaat eerst moet afstempelen. Ik heb nog nooit een kaartje over internet gekocht maar het leek me gemakkelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

de e-ticket vraag je online aan en betaal je dan ook online, vervolgens krijg je een e-ticket toegestuurd die je VERPLICHT op A4! moet uitprinten( de bijlage dus , de mail zelf is geen geldig ticket). deze ticket staat een datum, traject en op jouw naam.
dus alleen jij kan er mee rijden en je bent verplicht een geldig legitimatie te kunnen tonen bij controle van je ticket.
de ticket is geldig op de door jouw gekozen datum en traject en hoefdt dus niet van te voren te worden afgestempeld.

de reden dat het je niet lukte om te bestellen zal waarschijnlijk een tijdelijke storing van de site geweest zijn, want normaal gaat dat inderdaad gewoon gemakkelijk.

je kunt geen kaartje kopen voor 2 dagen op rij. dan zul je 2 losse kaarten moeten kopen, misschien daarom het probleem met je opgegeven datum?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk krijg je op de eindafrekening de datum van de transactie te zien. Je kaartje ziet er niet uit als een gewoon treinkaartje. Je hoeft het niet af te stempelen. Ik heb het ook een paar keer gedaan en het is superhandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er nooit problemen mee gehad, is het niet zo dat de ene datum van bestellen is en dat je op het e-ticket wat je als bijlage krijgt de reisdatum staat.
(is al weer even geleden dat ik er een gekocht heb)
anneliez