oude auto zonder keuring staat al maanden op de openbare parkeerplek,de bewoners kunnen de auto niet kwijt,hoe lossen we dit op?

De auto staat er al maanden,met vier platte banden,er zit geen keuring op.Met de eigenaar heb ik geen contact,en dat hou ik liever zo.kan ik voor zo iets de politie bellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

ja je zou de politie kunnen bellen,maarrr of ze er wat aan doen?bij ons heeft een auto 4 maanden voor de deur gestaan, echt waar,en de politie kwam alleen maar voelen of de deuren gesloten waren.Heb ook nog geprobeert met de eigenaar in contact te komen,maar die weigerde hem weg te halen,en na 4 maanden ? toen was hij ineens verdwenen.
Je zou het kunnen proberen bij de politie, maar ik geef je weinig kans,ze zeggen gewoon hij staat op de open baren weg.
in iedergeval suc6
11 jaar geleden
Jazeker. Dit kun je gewoon doen.
Misschien is hij wel gestolen en daar gedumpt.(is mij ook overkomen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang er wegenbelasting voor de auto betaalt wordt kun je niets doen. Dus meld het bij de wijkagent en vraag na of hij/zij kan nagaan of er nog wegenbelasting voor betaalt wordt (dat hoef hij jou niet te vertellen) en zo nee wat ze er aan gaan doen.

Hier worden die auto's (meestal aanhangwagens ook) dan wel nadat er een sticker opgaat na een week weggesleept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Check het nummerbord op https://ovi.rdw.nl/. Hier kan je zien of de apk verlopen is. Is dit het geval schakel dan de lokale politie in. Zij kunnen de eigenaar aanspreken en of een bekeuring uitschrijven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft geen zin zolang er wegenbelasting voor betaald wordt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een auto zonder apk op de openbare weg mag ook niet:-) Ze kunnen een boete uitschrijven. Wellicht dat de eigenaar geïrriteerd raakt en er wat mee doet. Praten kan altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt pas 2 mnd na de verlopen APK, maar goed, je hebt een punt ;-)
Een autowrak kun je bij de gemeente melden. De politie doet er niets mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel gemeentes hebben een meldpunt openbaar gebied. Daar kun je kapotte lantaarnpalen en straatmeubilair melden, maar ook autowrakken en langparkerende caravans. Eigenaars worden dan opgespoord en er wordt een oplossing gezocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Bij de gemeente inderdaad.
De politie kan er niets mee zolang die auto niets strafbaars doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, want anders kunnen ze de auto gaan vervolgen.