Hoe komt het eigenlijk dat een land als Duitsland de crisis aan kan en Nederland lijkt te verzuipen in regelgeving?

Op nu.nl lees ik het zoveelste voorstel dat gedoemd is te mislukken, van het CDA in dit geval. En vanochtend las ik in de krant over het feit dat vele politiekorpsen miljoenen aan bezuinigingen moeten opbrengen. Terwijl ze structureel al 1.6 miljoen per jaar te kort komen. Komt het er dan straks op neer dat in één keer 250.000 huishoudens op straat staan, vanwege fout genomen bezuinigingsmaatregelen. Of kijken ze in Den Haag nu echt niet verder dan het Binnenhof, omdat ze lijken te verzuipen in regelgeving?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

In Duitsland wordt er minder gezanikt, daar wordt gewoon het mes gezet in zaken... In Nederland is het gezanik oeverloos...

En dat komt omdat men in Nederland het echt goed wil doen, dat is veel moeilijker dan met de botte bijl zoals in Duitsland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook Duitsland lijkt te verzuipen in regelgeving. Het gaat daar ongeveer hetzelfde als bij ons.

Vergelijk dnews.de maar eens met nu.nl , dan zie je dat heel duidelijk.
Cryofiel
14 jaar geleden
In Duitsland gaat het net zo slecht, met vele ontslagen en exploderende werkloosheid, vergis je niet.

Ze verwachten in Duitsland volgend jaar de echt e klapper, met bedrijven die wel meer gaan produceren, maar mensen meer uren laten werken, stijgende prijzen en aanhoudende werkloosheid met mensen die dan hun uitkering gaan verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Calvinistisch Nederland gaat traditioneel aan regeltjes tenonder. Als je het artikel van Karin Spaink in Het Parool leest, dan zie je dat de Nederlandse regering buiten het parlement om bezig om regelgeving te maken, in samenwerking met de platenmaatschappijen, die verder gaat dan de EU voorschrijft. Balki met zijn vriendjes zijn roomser dan de Paus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In landen als Frankrijk en Groot-Brittannië bekeek men de Duitse taferelen vanuit hun eigen perspectief. Fransen zien politiek graag als een spel vol slinkse politieke handigheden. Zou Angela Merkel met haar gematigde middenkoers van de laatste vier jaren gewoon een tactisch spelletje hebben gespeeld? Zal de ware Merkel zich nu kunnen ontpoppen als een IJzeren Dame? Met een paar harde, pijnlijke ingrepen onmiddellijk na het begin van de nieuwe liberaal-conservatieve regering?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiberaal conservatief kan ermee door, maar meestal is het oerconservatief. Dnk aan haar zuster in de UK.