Kan ik een zwerver hotel beginnen?

Kan ik als ik een groot pand vind met heel veel kleine kamertjes(Soort gevangenis zonder tralies maar met een muur) een soort van zwerver hotel beginnen. Dat ze als ze 2 euro ofzo betalen er kunnen slapen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Is 't de vraag of je dat bedrijfstechnisch bezien kan, of is 't de vraag of 't mag? In 't laatste geval: sure. Zolang je je aan de wet houdt mag je elke soort onderneming starten. In het eerste geval: als jij zeker weet dat je die twee euro gaat krijgen van elke zwerver dan kun je precies uitrekenen wat je op een gemiddelde dag krijgt. Kun je daar dat pand van huren? Vergeet niet de stookkosten, verzekering, water en elektriciteit en beveiliging! Hoeveel personeel heb je eventueel nodig? Is er een subsidie voor los te peuteren van de overheid?

Ofwel, maak een plan, schrijf alles op wat je kunt verzinnen aan kosten en baten, en - let op - laat zo veel mogelijk mensen er gaten in schieten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaten in schieten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een vorm van kritiek leveren (opbouwende) op waar je fouten hebt gemaakt.
Ik hou echt van dit soort ideeen! Maar lees wel goed de reactie van MVS!

En zorg voor subsidies, sponsors, etc. Wees creatief in het verzinnen van argumenten! Het is wel een plan dat kan vallen onder de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen! Daarnaast kun je zoeken in de richting van derde geldstroom (pandjes verhuren bijv. als atelier) om ook andere inkomsten te genereren.