hoe verspreid de overheid wetten?

Stel nou dat de overheid nu een nieuwe wet heeft gemaakt die elk bedrijf zou moeten weten. Hoe verspreid de overheid die wet zodat iedereen het weet?

Toegevoegd na 5 minuten:
En wie is er verantwoordelijk voor om nieuwe wetten te verspreiden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Staatscourant. Verder zullen diverse bedrijven die met die wetten moeten werken zoals pensioenfondsen, de belastingdienst, accountantskantoren de zaak enz deze informatie verspreiden.

Antwoorden (1)

De officiele verspreiding en bekendmaking van wetten geschied via de staatscourant of het staatsblad.

De zorg voor de uitgifte van de Staatscourant berust bij de minister van Binnenlandse Zaken. Het staatsblad wordt uitgegeven door de regering die hiervoor samenwerkt met Sdu. Deze hebben dus de verantwoordelijkheid voor de verspreiding ervan.

Naast deze officiele bekendmakingen, hebben veel bedrijven wel een abonnement op een vakblad wat speciaal voor hun sector is geschreven. Hierin staan dan ook vaak wettelijke wijzigingen die van belang zijn.

Daarnaast hebben veel bedrijven, een accoutant en belastingadviseur, die nog beter op de hoogte is van allerlei fiscale en administratiefrechterlijke rechten en plichten.

Dat alles dan nog naast het vereiste dat iedereen de wet geacht wordt te kennen....

https://www.officielebekendmakingen.nl/staatsblad
https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatscourant
https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsblad_van_het_Koninkrijk_der_Nederlanden
erotisi