Hoe maak ik een goede column?

Ik moet met Nederlands een cultuurkrant maken (VRESELIJK!) en ik moet een column schrijven. Maar wat maakt een column nou eigenlijk goed?

Toegevoegd na 15 minuten:
Bedankt voor de snelle reacties (binnen 3m in:O). Ik wilde de vraag al sluiten maar dat kan blykbaar pas na 1 uur xD

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin ermee het niet vreselijk te vinden, maar er een uitdaging in te zien. Het is hartstikke leuk om een artikel te schrijven wat anderen graag willen lezen. Laat het beginnen met een pakkende zin, die uitnodigt om verder te gaan. En het eindigt met een verrassende slotconclusie. Er is vast wel iets op cultuurgebied wat jou interesseert. Ga uit van iets wat jijzelf in de praktijk heb meegemaakt, en schrijf daar iets smeuïgs over!

Toegevoegd na 2 minuten:
In een column wordt de persoonlijke visie van de auteur op een bepaalde gebeurtenis beschreven, met als doel de lezer te amuseren.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een goed onderwerp kiezen, je daarin verdiepen/info opvragen/zoeken en schrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
en niet hup, hup, hup, maar echt je tanden er in zetten.

succes !

Toegevoegd na 3 minuten:
antwoord

wat je kunt doen is een probleem van twee kanten benaderen en dan goed je mening verwoorden en als je een beetje kunt schrijven, wordt het een goede column.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een collumn is leuk als er een kritische kijk wordt gegeven op een onderwerp. Het mag zeker de (het liefst uitgesproken) mening van de schrijver benadrukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker,.zie uitleg wiki
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Column