Kun je op jouw naam een verzekering afsluiten voor iemand anders?

Even toelichten:
Een vriendin van mij is achtergebleven na haar scheiding met grote schulden dankzij haar geliefde ex die alles op haar naam deed. Haar pakketpolis (inboedel, WA verzekering etc) is opgeheven vanwege wanbetaling. Ze is alle schulden stukje bij beetje aan het afbetalen. Nu is het ergens gemeld dat ze uit die verzekering is gezet, en staat ze geregistreerd (net zoiets als het BKR maar dan voor verzekeringen). Ze krijgt het nergens meer voor elkaar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar voor een vrouw met 2 kinderen, is het toch belangrijk minimaal een aansprakelijkheids verzekering te hebben. Nu vroeg ik mij af of ik een verzekering op mijn naam voor haar gezin zou kunnen afsluiten. Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Het lijkt mij niet dat dat mogelijk is. Als er uitbetaald zou moeten worden wegens schade zal ze ook nog een aanklacht wegens fraude aan de broek krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levensverzekering kan wel, WA is persoonlijk m.i. ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kaan allleen als jullie officieel samenwonen en dus een geziin vormen,dan word het een gezinsaanspraakelijksvezekering ,alle andere manieren zijn weggegoooid geld omdat de verzekering op naam gesteld is.