Ik ben opgelicht op marktplaats, wat nu?

Ik ben opgelicht op marktplaats, geld kwijt (weliswaar niet heel veel) Maar ik zou toch graag mijn geld terug willen.

De adverteerder reageert niet meer op mails, ik heb z'n telefoon nummer niet.

Wat nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bel je bank op. Zij kunnen een brief sturen aan de begunstigde met het verzoek het geld terug te storten. Mocht daar geen reactie op komen dan is de bank gerechtigd de NAW gegevens van de begunstigde aan jou te vertrekken. Werk zelf bij een bank en dit is hoe het bij ons gaat. Aangifte zou ik zoiezo doen. Toegevoegd na 14 minuten: nav reactie: alleen een incasso is te storneren, het geld komt dan zoiezo terug. dit betreft idd geen incasso maar een beetje fatsoenlijke bank ondersteunt zijn klant door bovengenoemde te doen. ik zou ze nogmaals bellen en bovengenoemd verzoek expliciet bij ze neerleggen.

Bij Tros radar of opgelicht hebben ze wel eens iemand aan het licht gebracht dat was moeder en dochter die dus verkocht via marktplaats maar uiteindelijk niks leverde. Je kan aan de redactie van deze programma's inlichten over hoe je bent opgelicht. Wie weet zijn er meer mensen opgelicht. Maar ben bang dat je kan fluiten naar je centen. Ik kies zelf altijd met afstand binnen 10 km of 5 km dan kan ik het altijd zelf persoonlijk ophalen en zien wat ik koop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100