Mag je zo maar een schijnwerper op het dak van je huis plaatsen?

Ik zat gisteravond met mijn vriend hierover te speculeren. Je ziet bij discotheken vaak van die grote schijnwerpers op het dak staan. Stel je zou zo'n ding op het dak van je huis zetten.

Ik heb nog nooit gehoord van een wet die zegt dat dit wel of niet zou mogen.

Iemand enig idee?

P.S. Nee ik wil het niet gaan uitvoeren. Ik zou na 1 dag de stroom rekening al niet meer kunnen opbrengen.

Ik wist ook niet zeker in welke categorie dit hoort.

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Die 'schijnwerpers' schijnen 'skybeamers' te heten. De gemeente kan in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) bepalen dat ze verboden zijn. Het al dan niet toegestaan zijn van die dingen, is dus gemeenteafhankelijk. Zoek maar eens op Google met 'skybeamer' in de omschrijving.
Computoon
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Klopt. Staat niet perse in elke APV, maar het kan wel.
Er is ook wel ergens een rechtsregel die verbiedt dat je het luchtverkeer in gevaar brengt. Dus als je in de buurt van een vliegveld woont, waar de toestellen betrekkelijk laag overkomen, kun je er zomaar last mee krijgen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bedankt voor het heldere antwoord.