hoe laat wordt de normale post bezorgt?

Toegevoegd na 49 seconden:
dus niet de pakketen ik woon in zuid holland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
82.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verschilt zelfs per wijk. Sommige postbodes lopen meerdere wijken of grote wijken en kunnen dus niet overal op dezelfde tijd zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wordt de normale post in de normale tijden bezorgd. Toch!?:-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij ons (Amersfoort) zie ik vaak post tussen 13.00 en 14.00.
Bij mijn ouders (Rhenen) voor 12.00. Verschilt gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt HeerV, zelf bezorg ik bij mijn eerste huizen vaak al voor tien uur en op zaterdag krijg ik mijn eigen post vaak na 16 uur. Ochtendwijk/Middagwijk/Begin van de wijk/Eind van de wijk.

Het beste antwoord

Ik kan als postbode alleen de regels geven TOT hoe laat. Wij moeten om 17:00 klaar zijn maar ja, stoppen gaat natuurlijk niet dus op een echt drukke dag of bij slecht weer kan het later zijn.

Er zijn verder ochtend- en middagwijken. Je komt er snel genoeg achter wat jouw wijk is als je vaak thuis bent maar ook hier wordt wel in gewisseld. Een middagwijk zal niet snel een ochtendwijk kunnen worden maar vaak kan er door ziekte wel geschoven worden met een ochtendwijk naar de middag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja: de concurrenten van PostNL mogen al om 8 uur beginnen tot 's avonds ergens dus die post kan eerder en later komen.

Ochtendwijken staan hier vaak rond 10 uur klaar maar op rustige dagen (woensdag en vrijdag) soms ook wel eerder.

Op maandag wordt alleen 's middags bezorgd maar dan eigenlijk alleen de postzegelpost (geen drukwerk/port betaald).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En soms komen ze nog 2 x ook, of helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PostNL kan twee keer komen als het om post en pakketjes gaat (of aangetekende post) OF natuurlijk als ze een foutje hebben gemaakt.

Andere antwoorden (2)

nou als je bijvoorbeeld als je iets op maandag verstuurd komt het meestal zaterdag bij diegene die je wou sturen dus ongeveer 1 week .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan waar je woont an het. Beging van de route of aan het eind maar eigenlijk moet het voor 5 uur maar soms is het later als het druk is of met slecht weer