Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik recht op kinderopvangtoeslag ?

Ik ben een nog thuiswonende zwangere moeder van 16 maar ik ga naar school dus volg een opleiding,ik woon bij mijn moeder en broertje (4) myn moeder werkt niet. heb ik dan nogsteeds recht op kinderopvangtoeslag ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
524

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, daar hebben tienermoeders ook recht op, als je je baby maar naar een geregistreerde kinderopvang brengt. Hier heb je alleen recht op als je naar school gaat, of werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het anders even na bij je gemeente.
fisbel
10 jaar geleden
Moeder is geen toeslagpartner. Of ze wel of niet werkt is dus niet van belang.
fisbel
10 jaar geleden
Jonge ouders kunnen hun kinderopvanguren vergoed krijgen als hun dagtaak bestaat uit werken, onderwijs of het volgen van een RE-INTEGRATIEtraject. Re-integratie is vaak het voorstadium van (weer) naar school gaan of werken. De Re-integratieactiviteiten zijn erop gericht een startkwalificatie te behalen zoals school afmaken of het vinden van werk. Zodat je zelf je boontjees kan doppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moeder mag wel op je baby passen, maar dan moet ze wel aan eisen voldoen, zodat jij in aanmerking kan komen voor de toeslag. Het is dus simpeler voor jullie beiden, als je je kind naar een geregistreerde opvang brengt.
fisbel
10 jaar geleden
Ik lees niet dat hier sprake zou zijn van gastouderschap (moeder is gastouder)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding