Wat te doen met de incasso post voor de oud bewoner van mijn huis?

Ik ben net verhuisd en krijg post voor de oud bewoner . Het ene na het andere incasso bureau vraagt of hij nu dringend dingen wil betalen of anders komt er politie en die nemen alles in beslag. Ik heb ze tot nu toe allemaal gebeld dat ik hier woon en niet de persoon die zij zoeken. Maar inmiddels word ik er knettergek van. Ik stuur post retour afzender en de volgende dag ligt dezelfde brief weer op de mat. Mijn telefoonrekening ga ik ook incasseren bij de oud bewoner ;) maar is er een manier om bijvoorbeeld de politie te laten weten dat ze dit adres niet meer moeten hebben of moet ik er achteraan blijven bellen? Bedankt alvast !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Om te voorkomen dat de post de volgende dag weer op de mat ligt: streep de oranje streepjescode rechtsonder even goed door want er kijkt alleen een computer naar die post tot degene die het weer bij jou in de brievenbus gooit (en niet oplet).

Ik zou er niets meer aan doen, mocht er ooit iemand voor je deur staan om de boel op te halen dan kun je zo bewijzen dat je die persoon niet bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Je moet echt alles wat naar jouw adres verwijst goed doorstrepen, het liefst met zo'n zwarte watervaste stift, want soms lijkt het alsof de machines van PostNL overal doorheen scannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet van toepassing bobadas omdat je al kunt bewijzen dat JIJ die persoon niet bent. Zij zullen moeten bewijzen dat die persoon daar nog woont en dat ze daarom beslag zouden kunnen leggen op de spullen van Jezzy en DAT kunnen ze niet. Jezzy zal heus wel een huur- of koopcontract op zijn/haar naam hebben.
Op de brief duidelijk vermelden "WOONT NIET MEER OP DIT ADRES" en aan de postbode geven of afgeven in uw postkantoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ze bellen ik heb in 1999 het zelfde mee gemaakt me huis was leeg tot de vloer toe heb het wel terug gekregen via de verzekering van dat bedrijf maar een hoop gezeik voor niks toch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bellen is lastig, want je mag de post niet openmaken als het niet jouw post is. Daarnaast: terugsturen zou voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Postkantoor??? Bestaan die dan nog???
Een deurwaarder zal altijd eerst de NAW gegevens opvragen van een wanbetaler. Er zal dus niet zomaar ergens op een adres worden binnengevallen.

Je kunt bij de gemeente checken, wie er allemaal op jouw adres staat ingeschreven. Mogelijk dat de oud bewoner zich niet op jouw adres heeft uitgeschreven.

Als dat het geval is, dan zul je actie moeten ondernemen bij de gemeente.

Stuur incassobureaus altijd de aanmaningen retour, met een begeleidend briefje. Houdt een kopie van de brief voor je eigen administratie. Op die manier ben je het snelst van deze problemen af.
AlphaLimaSierra