Hoelang straf krijgt een minderjarige met drugsgebruik?

Welke straffen staan daarvoor voor vast, als een minderjarige drugs gebruikt en het ook geeft aan andere die daar b.v niets van weten (in een drankje ofzo)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zover ik weet is drugsgebruik niet strafbaar in Nederland, alleen handel in drugs of bezit boven een bepaalde hoeveelheid. De classificering en de hoeveelheid zal de hoogte van straf bepalen gok ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe geen drugs in een ander z'n eten of drank !!!!! Dat is heel strafbaar. .

Antwoorden (3)

Ieder delict wordt apart beoordeeld bij een rechter. Zeker omdat je jong bent. Een vast strafmaat is er dus niet. Wel richtlijnen en die zullen tussen de 2 en 6 maanden liggen.

Maar ieder verhaal is anders. En iedere rechter interpreteert dingen anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/vraag-en-antwoord/ben-ik-strafbaar-als-ik-drugs-bezit-gebruik-produceer-of-verhandel.html

Gebruik is nooit strafbaar, alleen bezit en handel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Behalve in APV's maar daar is dus helemaal geen zinnig woord over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zelf doet moet zelf weten !!!! Maar als je het in een ander z'n glas doet ja dat heel goed uit de hand lopen , variërend tussen waarschuwing +boete , taak straf of bij letsel gevangenis . Je wet nooit wat drugs bij een ander teweeg brengen À de persoon kan medicijnen gebruiken en de drugs kunnen daarop reageren B . Wat gebeurt er met de persoon , hoe komt hij thuis , C wat gebruikt de persoon er na nog alcohol enz , d , allergische reacties en ademnood zijn zeker niet onmogelijk . Sorry vh taal gebruik! maar flik ! het niet een ander stiekem drugs in zijn of haar drankje of cake te stoppen , zo'n grapje loopt vaak met tranen af maar niet vh lachen . Het is een strafbaar feit .