bestaat er een vrienden club voor mensen met weinig geld?

Toegevoegd na 3 minuten:
Een vriendin van mijn vriend en mij zit in de schuldhulpverlening. Ze heeft geen werk en zit in de bijstand.
Ze blijft wel werk zoeken,maar ze is 48 jaar en het is niet makkelijk om zo aan het werk te komen.
De meeste vrienden laten haar barsten. Af en toe kopen we een boodschap met eten voor haar zodat ze niet naar de voedselbank hoeft of komt ze bij ons eten. Of krijg ze wat geld. Maar ja wij kunnen ook niet altijd hulp bieden. Omdat ze zo weinig vrienden heeft vroeg ik me af of er vriendenclubs bestaan voor mensen met weinig geld?

De meeste mensen die weinig inkomen hebben vereenzamen vaak omdat als ze met een vriend(in) op een terras zit,kost het ze geld. Daarom gaat ze vaak niet uit of ergens naar toe. Daarom vroeg ik me af bestaat er zoiets als een vriendenclub voor mensen met weinig geld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien is vrijwilligerswerk een idee om de vereenzaming tegen te gaan.
Bij een buurtcentrum, in een verzorgingstehuis, bij de speeltuin. Zo doet ze en nieuwe contacten op, en voelt ze zich nuttig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet alleen om "te weinig" geld, maar ook om vereenzaming van vooral alleenstaanden en dat is niet leeftijdgebonden.
Anders dan bij gezinnen, stellen of alleenstaande moeders "verdwijnt" het netwerk (veel sneller) van de alleenstaande werkeloze.

Als je werkloos wordt, dan duurt het bij de een langer dan bij de ander, een tijdje voor je aan dat idee gewend bent. Niet alleen je inkomen verandert, maar je dagelijks leven is totaal anders. Wat wel eens grappig "een lange vakantie" genoemd wordt, is op een gegeven moment een lange akelige lege periode in je leven die je moet accepteren en waarvan je hoopt dat het ooit anders wordt.
Vrienden maken of houden in deze tijd is heel moeilijk zo niet onmogelijk. Als je geluk hebt, houdt je een paar kennissen over en misschien buren die meer dan gedag zeggen !

Soms komt het zover dat je "iets" gaat kopen om mensen te zien en spreken. Vanaf het moment dat je te weinig geld hebt, kan dat dus eigenlijk niet meer. En zoals gezegd "een terrasje pakken" is niet meer mogelijk. Tegenwoordig kennen we de flesjes met water die iedereen meeneemt voor onderweg gelukkig, want dat is dus de enige optie, tenzij je een appel meeneemt !

Als je geen werkt hebt en in de bijstand zit, wordt je op een gegeven moment aangespoord door de Sociale Dienst om "iets te gaan doen".
Zelfs van meisjes/vrouwen met jonge schoolgaande kinderen wordt verwacht dat ze vrijwilligerswerk gaan doen.

De Sociale Dienst zegt ook nog dat je dan weer een beetje onder de mensen komt en aanspraak krijgt, weer meer mensen leert kennen.
Nou dat is dus niet waar !
Mensen waar jij mee in aanraking komt zitten niet op jou te wachten en soms zeggen ze dat ook nog !

Antwoord

Nee, voorzover ik weet bestaat er geen vriendenclub voor mensen met weinig geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*krol:Hoe dúrf je mij te beschuldigen van negatief denken? Je weet niets van me af/mijn achtergronden/mijn ervaringen. Wat ik in mijn antwoord verteld heb is waar ! Ik ben heel blij dat het leven voor jou anders is gegaan. Ik kan je vertellen dat mijn ervaring is dat mannen sowieso makkelijker contacten leggen en houden, zeker met stellen! Ik heb ook hele goede (en slechte maar dat is ook afhankelijk van het soort vrijwilligerswerk) ervaringen met vrijwilligerswerk, maar niet met de contacten...