hoeveel kransen werden er op 4 mei op de dam gelegd?

hoeveel kransen werden er op 4 mei op de dam gelegd bij de nationale dodenherdenking

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Tijdens de Nationale Herdenking worden kransen gelegd voor alle Nederlandse oorlogsslachtoffers. De eerste krans wordt gelegd door het staatshoofd, namens de Nederlandse bevolking. Deze krans wordt gelegd vlak voor 20.00 uur, het begin van de twee minuten stilte in het hele land. Vervolgens worden er vijf algemene
kransen gelegd door overlevenden voor de verschillende groepen oorlogsslachtoffers, gevolgd door de kranslegging door Nederlandse autoriteiten. De kranslegging wordt afgesloten met een bloemlegging door kinderen. Het aantal kinderen is elk jaar gelijk aan het aantal jaren dat wij in Nederland in vrijheid
leven. Daarna volgt het defilé door alle aanwezigen.

6 dus + bloemlegging

Toegevoegd na 4 minuten:
6 grote kransen + wat kleine waarvan het aantal elk jaar verschilt.