Waarom krijgen verdachten nadat ze zijn opgepakt een balkje voor hun ogen en alleen de eerste letter van de achternaam?

De verdachte van de juwelier moord werden voordat ze opgepakt waren vertoont op een gewone pasfoto zonder een balkje en werden hun namen voluit geschreven. Nu kom ik op het AD en staat er opeens een balkje voor hun ogen en hun achternaam is afgekort tot 1 letter.

Dus waarom wordt hun identiteit nu opeens beetje verborgen gehouden, alsof het prive is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dit wordt altijd gedaan bij verdachten om hun privacy te waarborgen.İn dit geval is er voor gekozen om dat niet te doen om de verdachten zo snel mogelijk op te kunnen pakken.İn de rechtzaal zal hun advocaat daar later gebruik van gaan maken,want het is officieel niet gebruikelijk om dat te doen, en zelfs niet rechtmatig.Nu vond men de impact voor de samenleving zo groot dat men koos om dit wel te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat nu bekend is wie het zijn ,en 1 dader is al opgepakt,is het niet nodig om ze nog langer te kijk te zetten en ook tegen de wet.Daarmee zou hun privacy nog verder worden geschonden.Zo zou bijv. ook hun terugkeer in de maatschappij erg moeilijk worden na gevangenisstraf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een verdachte is gewoonlijk alleen maar verdacht, en niet schuldig bevonden. Hij/zij behoudt enig recht op privacy. De moordenaars van de juwelier hadden zichzelf al te kijk gezet, daar kon niets meer aan worden toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ineke, je geeft geen antwoord op de vraag waarom ze nu weer WEL een balkje en maar 1 letter van de achternaam hebben (waarom krijgt dit een plusje????).