Je krijgt een WAJONG als je arbeidsongeschikt bent. Je wordt gekeurd. Als je een IQ van 70 hebt, ben je niet per definitie arbeidsongeschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Je kunt immers altijd nog voor de PVV in de kamer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rose, een denkbeeldig plusje voor jou ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rose, top antwoord!!!;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, maar dan nog wordt het per individuele client bekeken en is het niet zo dat je, als je met je IQ-papiertje wappert, een uitkering krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé wat vervelend dat er meteen weer van die flauwe grappen gemaakt moeten worden over de ruggen van (licht) verstandelijk gehandicapten of mensen de zich zo voelen. @Rose, ga je schamen......
rose
12 jaar geleden
Ja, sorry Emilie, ik liet me even gaan. Iemand met een IQ van 70 snapt natuurlijk best dat Geert Wilders niet deugt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf dat nou niet! Ik moet plassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus Geert Wilders deugt niet volgens jou dus moet hij vergeleken worden met iemand met ee IQ van 70, want die deugt dus ook niet. Fijn dan....
Met een IQ van 70 en na het volgens van speciaal onderwijs ben je niet per definitie gehandicapt. Wel is er een grote kans dat je later in de maatschappij problemen kan krijgen door het vinden van een passende baan.

Helaas is het in deze tijd voor veel mensen moeilijk een passende baan te vinden (IQ van 70 of IQ van 120). In het kader van de bezuinigingen (ook de uitkeringsinstanties) worden er strengere eisen gesteld aan de aanvragers. De groep die nog in aanmerking mogen komen voor een Wajong uitkering moeten dus aan meer of ergere beperkingen voldoen om in aanmerking te komen dan slechts een iets lagere IQ dan een ander.

Je kan het altijd proberen, ja heb je, nee kan je krijgen. Krijg je nee dan kan je je altijd bij een sociale werkvoorzienig melden en je daar laten keuren als jij jezelf te beperkt voelt om in de maatschappij te kunnen functioneren.