In het begin van een relatie voldoende aan een 1 persoonsbed.. na 10 jaar is een 2 persoonsbed nog te klein. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Dat verschilt natuurlijk voor iedereen, maar de mate waarin partners het bed delen en het formaat van het bed zeggen helemaal NIETS over de relatie zelf, noch over de mate van intimiteit, noch over de kwaliteit van je sexleven. Het zegt vooral iets over verschillende slaapbehoeftes, en die hebben ook getrouwde mensen wel eens. Wel meer dan eens.

Veel mensen slapen gewoon beter als ze wat meer ruimte in bed hebben, behoefte hebben aan verschillende tempteraturen, elkaars gesnurk niet horen of gedraai niet merken, totaal verschillende dagritmes hebben door bijvoorbeeld hun werk, gezondheidsproblemen, dat plaatje vl je met zijn tweeen in. En soms is het voor beiden gewoon vele malen prettiger om alleen te slapen, hetgeen totaal los staat en niets te maken heeft met je sexleven.

In het begin van je relatie schuif je ongemakjes en gebrek aan comfort nog een beetje aan de kant, neem je ze voor lief of heb je er nog niet zo veel last van. Maar wanneer je 10, 15, 20 jaar ouder bent, wellicht een gezin, een ander werkritme, en ook beiden niet meer zo de behoefte om elke avond actief 'aan de relatie te werken', is het best prettig een wat groter bed, verschillende matrassen en dekbedden of wellicht zelfs verschillende bedden aan te schaffen. Zelfs verschillende slaapkamers kan een goed idee zijn, bij een zwaar snurkende partner bijvoorbeeld.

Vreemd genoeg is het een soort taboe ; ik ken meer mensen die eigenlijk 'tegen hun zin' in één bed liggen en zich aan elkaar 'ergeren' (niet hel erg hoor, maar wel zodanig dat de nachtrust nog wel eens verstoord wordt) gewoon 'omdat het zo hóórt' , dan mensen die apart slapen met een slechte relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat is volstrekt normaal. Na 20 jaar heb je 2 éénpersoonsbedden nodig.
14 jaar geleden
Ha, die Sharona30;

Volkomen natuurlijk; we dijen allemaal wat uit naar gelang we ouder worden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heeft één vande beide,of misschien wel allebei uiteindelijk toch voor de verkeerede partner gekozen!
Hoewel,ik moet toegeven,dat wij enige jaren geleden ook voor een lits-jumeaux hebben gekozen. Maar dat heeft te maken met gezondheids problemen! Zelfs na bijna 50 jaar blijft nu nog wel eens één kant (tijdelijk) onbesdlapen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier idem dito. Bedden zijn niet altijd geschikt voor 2 activiteiten ; veel mensen slapen liver / beter / langer/ dieper / rustiger alleen. Daar mag het 'taboe' ook wel eens vanaf.
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje peter, super! :)
omdat je de eerste jaren meer op elkaar dan naast elkaar ligt misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na nog maar 10 jaar zeg je?!

Dan denk ik dat er inderdaad wat mis is in de relatie.

Na 22 jaar huwelijk en een aantal jaren 2x 1-persoons boxsprings hebben wij het er net weer over gehad om toch maar een 2-persoonsbed weer te kopen. Dat oversteken over die afgrond steeds is het toch ook niet echt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach troost je, er komt misschien wel een dag dat je alleen in je tweepersoons bed ligt en dan lijkt het ineens heel groot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je daar even gelijk in. dikke + van mij. ik lig al noodgedwongen 10 maanden alleen, en het bed is inderdaad megagroot en koud. BAH!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hè, ben ook een echte ' dwarsligger' geworden dan lijkt het nog wat :)
In het begin ben je nog thuiswonend en heb je meestal een 1 persoonsbed-nadat je samen woont wordt dat een 2 persoonbed-als deze aan vervanging toe is na ca 15-20 jaar is een box-spring het meest gekochte.
Een 2 persoonsdekbed wordt ook gelijk vervangen door 2 eenpersoons.
Na al die jaren wil je ruim en warm en riant liggen.De nachten van hartstochtelijk knuffelen zijn dan wel op 1 hand te tellen.
Dan kruipen we wel weer even naar elkaar toe,om vervolgens weer heerlijk op je eigen plekje verder te slapen.En geen gedonder meer dat je dekbed afgepakt wordt
H e e r l i j k..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens Muts, er gaat na een lekkere vrijpartij niets boven goede nachtrust!
Het is een beetje dubbel, ik voel me heerlijk veilig en ontspannen met mijn partner naast me in bed, warm en vertrouwd, maar soms als hij onrustig is of ik, of wanneer hij snurkt, of wanneer ik lig te draaien, is handiger om even niet naast elkaar te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt steeds meer jezelf ,en ondek je dat je ook in bed de ruimte nodig hebt op zijn tijd.Dat bevalt dan en durf je elkaar ook die ruimte te geven. Je wordt ook iets ouder en hoef je niet meer zo nodig iedere dag in bed tegen elkaar aan te liggen. Het gevoel voor elkaar wordt ook in andere situaties geuit en bevredigd en hoeft dat niet meer zo nodig in bed tot uiting te komen,zoals in het begin van je relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na een lekker poosje knuffelen of een vrijpatij is een goede nachtrust ook heerlijk. Ik heb ruimte nodig om in slaap te kunnen vallen. Ieder op onze eigen kant en als we nog eens zin hebben zijn we zo weer bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jong bent kan alles. Als je ouder wordt heb je meer ruimte nodig, meer comfort. Het heeft niets te maken met dat je minder van elkaar zou houden of zo.
Vroeger sliep je in een jeugdherberg, nu vind je een hotel wat prettiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een paar jaar komt er ineens: vanavond heb ik hoofdpijn, om de hoek kijken!